چگونه زمان خود را بهینه کنیم؟

چگونه زمان خود را بهینه کنیم؟

من معمولاً صبح زود بیدار می شوم و وقت کافی برای خواندن روزنامه ، مراقبه و نوشتن دارم. به نظر شما انجام این کار در چه ساعتی از روز درست است؟ پیشنهاد می کنم حدود 10 تا 15 دقیقه از وقت خود را صرف انجام این کارها کنید.

 

حدود یک سال پیش همسرم مرا در یک کارگاه پیشرفته ثبت نام کرد. تنها پس از یک ساعت ، به کارگاه علاقه مند شدم و خیلی زود در کلاسهای هفتگی شرکت کردم ، در اجراها شرکت کردم و چندین شب را بیرون از خانه گذراندم.

 

در همان زمان ، شروع به بردن دوستان به رستوران های مختلف محلی کردم. من هر روز صبح به باشگاه می رفتم و آخر هفته ها می نوشتم. علاوه بر این ، کارهای بیشتری برای انجام دادن به من داده شد.

 

زندگی شلوغ بود … کمی بیش از حد شلوغ. یادم نمی آید آخرین باری که من و همسرم روی کاناپه نشسته بودیم و تلویزیون تماشا می کردیم یا به چیزی فکر می کردیم. وقتی او پرسید ، “برنامه های شما برای هفته چیست؟” نمی توانستم بفهمم منظور او دقیقاً چیست: چگونه این هفته برای یکدیگر برنامه ریزی کنیم؟ ارتباطم درد گرفت.

 

من لیستی از نحوه گذراندن ساعات بیداری خود تهیه کردم و اعتراف کردم که کارهای زیادی برای انجام دادن دارم. البته ، من از هر کاری که کردم لذت بردم ، اما وقت کافی برای کمک به مهمترین قسمتهای زندگی ام را نداشتم.

 

سرانجام من و همسرم برای خودمان وقت گذاشتیم. ما برنامه های سفر ، تورهای آخر هفته را برنامه ریزی کرده ایم. هر دوی ما برنامه شلوغی داریم ، بنابراین می خواستیم لحظات مهم را در تقویم مشخص کنیم. وقتی اولویت بندی رابطه ام را شروع کردم ، به همسرم گفتم که از او و کارهایی که انجام دادیم قدردانی می کنم. در نتیجه ، متوجه شدم که نه تنها دیگر خیلی شلوغ نیستم ، بلکه مثمر ثمرتر شده ام و روابط شخصی ام کامل تر شده است.

 

آنچه از همه اینها آموختم این بود که ما فقط نمی توانستیم همه کارها را انجام دهیم. هر بار که ما به چیزی واکنش مثبت نشان می دهیم ، در واقع به معنای واکنش منفی ما نسبت به چیز دیگری است. اگر مراقب نباشیم ، روابط ما آسیب می بیند و سلامتی ما کاهش می یابد. آنچه به من کمک کرده و خواهد شد نیز در نظر گرفتن آنچه می خواهم پاسخ مثبت دهم است.

 

هر وقت همسرم را شب می بینم با خاموش کردن تلفن و حضور کامل جواب مثبت می دهم. با ورزش هر روز صبح ، به سلامتی خود پاسخ مثبت می دهم. وقتی کاملاً به چیزهایی که به آنها اهمیت می دهیم متعهد باشیم ، پاداش بیشتری دریافت می کنیم ، اثربخشی بیشتری پیدا می کنیم و از این تجربه لذت می بریم. اگرچه این گفته ممکن است کمی با عقاید مغایرت داشته باشد ، اما وقتی وقت خود را صرف کاری می کنیم می توانیم بازده بیشتری داشته باشیم. ترفندهای زیر به من کمک کرد تا وقت خود را بهینه کنم. ما این ترفندها را با هم بررسی خواهیم کرد.

چاپ ، تبلیغات و عکاسی ، تبلیغات

از پاسخ های مثبت خود محافظت کنید

اگر به کاری متعهد هستید ، تمایل خود را برای انجام آن نشان دهید. اما به یاد داشته باشید: می توانید نه بگویید. وقتی درمورد کاری که می خواهید انجام دهید صادق باشید ، مردم به شما احترام می گذارند و می دانند که وقت خود را کجا می گذرانید. شما باید در زندگی خودخواه و صادق باشید. برای محافظت از وقت خود ، به خود اجازه دهید به بعضی از موارد نه بگویید!

 

هر روز وقت خود را به فکر و تأمل اختصاص دهید

من معمولاً صبح زود بیدار می شوم و وقت کافی برای خواندن روزنامه ، مراقبه و نوشتن دارم. به نظر شما انجام این کار در چه ساعتی از روز درست است؟ پیشنهاد می کنم حدود 10 تا 15 دقیقه از وقت خود را صرف انجام این کارها کنید.

 

از تقویم خود محافظت کنید

تعیین مرزها با دیگران و اطمینان از پیروی از آنچه می خواهیم انجام دهیم ضروری است. من شما را به چالش می کشم که بالای تقویم خود را تعیین کنید و از خود می پرسید: آیا برنامه من برای هفته منعکس کننده ارزش های من است؟

 

دسترسی به لیست های طولانی برای انجام کار بسیار آسان است. ما افرادی مسئولیت پذیر هستیم که می خواهیم همه این کارها را انجام دهیم. من خودم را به چالش کشیدم تا در جلسات کارمندان و جلسات فردی شرکت کنم. تلفنم را روی حالت بی صدا قرار می دهم ، در دفترچه یادداشت می کنم و سعی می کنم فعالانه گوش کنم.

 

بهره وری بیشتر به معنای انجام کارهای بیشتر نیست. این به معنای تلاش بیشتر برای چیزهایی است که مورد علاقه ماست.

منبع:
https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/optimize6-your-time.html

حتما ببینید

مدل آبنما سنگی

130+ مدل آبنما سنگی [خانگی، ویلایی]

آبنما انواع مختلفی دارد که شما می توانید برای حیاط منزل ، هتل ، ساختمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *