چطور تشخیص دهیم که از دیگران باهوش تر هستیم؟

چطور تشخیص دهیم که از دیگران باهوش تر هستیم؟

اگر می خواهید بفهمید واقعاً باهوش تر از دیگران هستید یا فقط با تعارفات ساده و روزمره سر و کار دارید ، نکات زیر را مشخص کنید که مشخصه چنین افرادی است.

 

• حواس پرتی کمتری: طبق مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ، افرادی که نسبت به تغییرات محیط بی تفاوت هستند و در عوض بیشتر روی کار خود تمرکز می کنند ، تمایل دارند در آزمون های هوش نمره بالاتری کسب کنند.

شب بیدار شوید: افراد باهوش چه در هفته و چه در آخر هفته بیشتر بیدار می مانند شب.

• انعطاف پذیری بیشتر: این افراد معمولاً با شرایط و پیچیدگی های مختلف سازگار می شوند و محدودیت ها بر فعالیت آنها تأثیر نمی گذارد.

• آنها به خوبی از آنچه نمی دانند آگاه هستند: عاقلان معمولاً دانش ضعیف خود را در مورد موضوعی بدون هیچ ترسی بیان می کنند و در این زمینه دریغ نمی کنند.

• آنها کنجکاوی سیری ناپذیری دارند: این بار ذکر یک جمله ناب از آلبرت اینشتین کافی است که گفت: من نبوغی ندارم و تنها فرد کنجکاو هستم.

چطور تشخیص دهیم که از دیگران باهوش تر هستیم؟

• تفکر باز: افراد باهوش ذهن خود را بر روی ایده های جدید نمی بندند و همیشه آماده پذیرش نظرات مختلف هستند.

• تنهایی را ترجیح دهید: این افراد معمولاً کمتر از افراد هم سن خود ارتباط برقرار می کنند.

• آنها کنترل زیادی روی خود دارند: افراد باهوش معمولاً قبل از شروع هر کاری برنامه ریزی می کنند ، اهداف خود را روشن می کنند و استراتژی های جایگزین را برای دستیابی به این اهداف شناسایی می کنند. در یک گروه آزمایشی ، از داوطلبان خواسته شد که بین یک جایزه کوچک اما فوری و یک جایزه بزرگ یکی را انتخاب کنند ، اما با تاخیر زمانی ، و سپس مشخص شد افرادی که گزینه دوم را انتخاب کرده اند (یعنی یک جایزه بزرگ با تاخیر زمانی ) و به نوعی خودکنترلی در تست های هوش نمره بهتری کسب کرده است.

• آنها شوخ طبع هستند: طبق تحقیقات کمدین های حرفه ای در آزمون های هوش کلامی نمره بالاتری می گیرند.

• آنها به خلق و خوی دیگران حساس هستند: افراد باهوش می توانند افکار و احساسات افراد اطراف خود را احساس کنند ، و طبق برخی مطالعات ، احساس همدلی ، حساسیت به نیازها و احساسات دیگران و بی تفاوت نبودن در برابر این نیازها ویژگی های اصلی هوش حسی.

می تواند مفاهیم نامناسب را بهم پیوند دهد: طبق برخی تحقیقات ، افراد باهوش می توانند الگوهایی را ببینند كه دیگران قادر به مشاهده آنها نیستند و دلیل آن این است كه چنین افرادی قادرند موضوعات به ظاهر نامناسب را بهم متصل كنند.

به تعویق انداختن کار خود: افراد باهوش معمولاً کارهای روزمره خود را به تعویق می اندازند تا به موضوعات مهم تری بپردازند و این یکی از کلیدهای نوآوری است که استیو جابز به طور سیستماتیک از آن استفاده می کند.
• در مورد س questionsالات مهم زیاد فکر کنید: افراد باهوش ، همانطور که تحقیقات نشان می دهد ، در مورد جهان و معنای زندگی بسیار فکر می کنند و به طور کلی اهداف و فلسفه همه چیز را دنبال می کنند.

منبع:

https://www.yjc.ir/fa/news/6318014/چطور-تشخیص-دهیم-که-از-دیگران-باهوش-تر-هستیم

————–.

چطور تشخیص دهیم که از دیگران باهوش تر هستیم؟

مردم معمولاً به فروتنی عادت دارند و وقتی هوش و نبوغ آنها تعریف می شود ، آن را انکار می کنند و به هیچ وجه خود را هوشمند نشان نمی دهند.

اما انسان تمایل دارد در نهاد خود از برادران خود پیشی بگیرد و همیشه سعی می کند با اعمال و رفتار خود نبوغ و هوش خود را نشان دهد.

اگر می خواهید بدانید که آیا واقعاً از دیگران باهوش تر هستید یا تازه با تعارفات معمولی و روزمره روبرو شده اید ، نکات زیر را مشخص کنید که مشخصه چنین افرادی است.

حواس پرتی کمتری دارد: طبق مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ، افرادی که نسبت به تغییرات محیط بی تفاوت هستند و در عوض راحت تر روی کار خود تمرکز می کنند ، تمایل دارند در آزمون های هوش نمره بالاتری کسب کنند.

شب بیدار شوید: افراد باهوش چه در هفته و چه در تعطیلات آخر هفته بیشتر بیدار می مانند.
انعطاف پذیری بیشتری دارند: این افراد معمولاً با شرایط و پیچیدگی های مختلف سازگار می شوند و محدودیت ها بر فعالیت آنها تأثیر نمی گذارد.

آنها به خوبی از آنچه نمی دانند آگاه هستند: روشنفکران معمولاً دانش کم خود را نسبت به یک موضوع بدون ترس نشان می دهند و از این کار دریغ نمی کنند.

آنها کنجکاوی سیری ناپذیری دارند: این بار کافی است جمله ای ناب از آلبرت انیشتین نقل کنم که گفت: من نبوغی ندارم و تنها فرد کنجکاو هستم.

آنها ذهن باز دارند: افراد باهوش درهای خود را به روی ایده های جدید نمی بندند و همیشه آماده پذیرش نظرات مختلف هستند.

آنها تنهایی را ترجیح می دهند: این افراد معمولاً کمتر از افراد هم سن خود ارتباط برقرار می کنند.

آنها کنترل زیادی روی خود دارند: افراد باهوش معمولاً قبل از شروع هر کاری برنامه ریزی می کنند ، اهداف خود را روشن می کنند و استراتژی های جایگزین را برای دستیابی به این اهداف مشخص می کنند.

در یک گروه آزمایشی ، از داوطلبان خواسته شد که بین یک جایزه کوچک اما فوری و یک جایزه بزرگ یکی را انتخاب کنند ، اما با تاخیر زمانی ، و سپس مشخص شد افرادی که گزینه دوم را انتخاب کرده اند (یعنی یک پاداش بزرگ با تاخیر زمانی) در آزمون های هوش نمرات بالاتری کسب کرده است.

آنها شوخ طبع هستند: طبق تحقیقات ، کمدین های حرفه ای در آزمون های هوش کلامی نمره بالاتری می گیرند.
آنها به خلق و خوی دیگران حساس هستند:

افراد باهوش می توانند افکار و احساسات افراد اطراف خود را احساس کنند و طبق برخی مطالعات ، همدلی ، حساسیت به نیازها و احساسات دیگران به جای بی تفاوتی نسبت به این نیازها از ویژگیهای اصلی حس است. هوش

آنها ممکن است مفاهیم نامناسبی را به هم پیوند دهند: طبق برخی تحقیقات ، افراد باهوش می توانند الگوهایی را ببینند که دیگران قادر به مشاهده آنها نیستند ، و دلیل آن این است که چنین افرادی قادر به بیان موضوعات ظاهرا غیر مرتبط هستند.

به تعویق انداختن کار خود: افراد باهوش معمولاً کارهای روزمره خود را به تعویق می اندازند تا به موضوعات مهم تری بپردازند و این تعویق یکی از کلیدهای نوآوری است که استیو جابز به طور سیستماتیک از آن استفاده می کند.

آنها در مورد موضوعات مهم بسیار فکر می کنند: افراد باهوش همانطور که تحقیقات نشان می دهد ، در مورد جهان و معنای زندگی بسیار فکر می کنند و به طور کلی اهداف و فلسفه همه چیز را دنبال می کنند.

منبع:

چطور تشخیص دهیم که از دیگران باهوش تر هستیم؟

حتما ببینید

مدل آبنما سنگی

130+ مدل آبنما سنگی [خانگی، ویلایی]

آبنما انواع مختلفی دارد که شما می توانید برای حیاط منزل ، هتل ، ساختمان …

2 نظر

  1. من همینجوری فکر می کنم از بقیه باهوش تر هستم الکی مثلا

  2. من یه تستی هست انجام دادم اسمش یادم نیست بهت میگه درصد هوش رو خیل باحاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *