با پرتقال جنگلی یک میلیاردر شدم

با پرتقال جنگلی یک میلیاردر شدم

شما زمانی که به کار خود علاقه مند باشید حتی اگر از نظر همه آن کار برای زندگی کفایت نداشته باشد می توانید با علاقه آن را به یک کار پر درآمد و با سود تبدیل کنید و یک ثروتمند شوید اما پیش از هر چیز تخصص خود را نسبت به آن کار مثل انواع پرتقال های که در زیر آمده است به دست بیاورید.

پرتقال جنگلی

پرتقال کوهی در واقع نوعی پرتقال با نام « والنسیا » ست که دیررس بوده و در فصل بهار و اوایل تابستون شروع به برداشت آن می کنند. همانند سایر گونه های مرکبات در باغات شمال و بخصوص استان مازندران کشت می شود و اصلا هم کوهی و وحشی نیست. اما چرا به آن پرتقال جنگلی می گویند؟

بله درست خوندید، چون واژه کوهی و وحشی و امثالهم برای مشتری و مسافر و گردشگر نوعی محصول ارگانیک و سالم را تداعی می کنه و از طرفی در وسط گرمای تابستان میوه تازه پرتقال هم خیلی می چسبه، آخرین حربه برای فریب دادن مسافران فروش این میوه در مناطق کوهستانی ست، فروشندگان این میوه آن را از باغداران استان مازندران خریداری و به نواحی مرتفع و کوهستانی جاده چالوس حمل و در آنجا بساط می کنند تا در دل کوهستان واژه ی پرتقال کوهی معنای درست داشته باشد.

پرتقال جنگلی

پرتقال شیرین

مصرف پرتقال همراه با مصلح مناسب افراد سرد مزاج: پرتقال طبع سردی دارد و معده افراد سرد مزاج قادر به هضم آن نیست، بنابراین این افراد ممکن است بعد از مصرف پرتقال شیرین دچار مشکلات گوارشی شوند. این افراد باید پرتقال را همراه با گلپر یا نمک میل کنند و یا بعد از آن کمی عسل بخورند. همچنین پرتقال شیرین برای افراد سرد مزاج مناسب‌تر است.

 

ترکیب پرتقال و توت فرنگی گزینه عالی برای صفراوی مزاج‌ها: این میوه به دفع صفرا در افراد با مزاج گرم و خشک کمک می‌کند. این افراد می‌توانند پرتقال، شکر و توت فرنگی را داخل مخلوط کن بریزند و میل نمایند.

مصرف متعادل پرتقال بدون مصلح برای افراد با مزاج گرم و تر: مصرف پرتقال بدون مصلح به تعادل طبع در افراد با مزاج گرم و‌تر یا دموی مزاج‌ها کمک می‌کند، البته زیاده روی در مصرف پرتقال در هر فردی با هر مزاجی باعث بروز مشکل می‌شود و این افراد هم نباید در مصرف این میوه زیاده‌روی کنند.

پرتقال شیرین

پرتقال خونی

پرتقال خونی یا پرتقال توسرخ، یکی از گونه‌های پرتقال است که بخش گوشتی آن به رنگ خون است. این‌گونه پرتقال خونی معمولاً از پرتقال‌های معمولی کوچکتر است. قرمز بودن رنگ این پرتقال به دلیل وجود آنتوسیانین است که رنگدانه معمولی در گل‌ها و میوه‌ها است، ولی در مرکبات نادر است. پوست این پرتقال معمولاً سفت‌تر از انواع دیگر است و بر روی پوست انواعی از این پرتقال ها رنگ تیره‌ای وجود دارد.

کشت پرتقالهای خونی بسیار دشوار است چرا که بایستی بی‌درنگ پیش از برداشت در دمای سرد قرار گیرند تا ساخت آنتوسیانین در آن ایجاد گردد. براین مبنا کشت پرتقال خونی در دامنهٔ یکی از کوه‌های سیسیل انجام می‌شود اما دانشمندان امیدوارند با انجام اصلاح ژنتیکی در درختهای پرتقال، دامنهٔ کشت این نوع پرتقال را در بیشتر نواحی گسترش دهند.

به‌دلیل این که شرایط آب و هوایی ویژه‌ای که برای کشت پیش از زمان برداشت باید این نوع پرتقالها در معرض هوای سرد قرار بگیرند این نوع پرتقالها مورد نیاز است برای همه دسترسی به آب پرتقال خونی امکان‌پذیر نیست.[۳]این نوع از پرتقال در مازندران نیز به وفور یافت میشود.

 

پرتقال خونی

 

 

حتما ببینید

توت خشک درجه یک

توت هایی که شما را در ماراتن زندگی پیروز می کند

زندگی همانند یک مسابقه است که همه در آن تلاش دارند تا زندگی بهتری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *