خاک روزهای شیرینی را برایم رقم زد

خاک روزهای شیرینی را برایم رقم زد

برای فعالیت در حوزه کاری انواع خاک از افراد ثروتمندی که در این زمینه به موفقیت رسیده بودند الگو برداری کردم و توانستم خود را به مراتب بالایی از تجارت برسانم.

خاک برگ

خاک‌ برگ از موادهای پوسیده‌ شده مانند چمن‌های قیچی شده، دم‌برگ‌های درختان، برگ‌های خشک‌ شده و… به وجود می‌آید.قیمت خاک برگ در بازار داخلی و خارجی متفاوت است که در ادامه به آن میپردازیم. خاک برگ برای گیاهان و گل‌ها ارزش غذایی خاصی ندارد و تنها به‌ خاطر قابل‌ نفوذ کردن خاک و سبک کردن خاک از آن بهره می‌گیرند. شما نیز می‌توانید از این ماده به‌ عنوان یکی از خاک‌های بستری برای گیاهان آپارتمانی و زینتی بهره بگیرید. طرز تهیه خاک برگ بسیار راحت است و هر کسی می‌تواند حتی در منزل نیز آن را برای خود تهیه کند. خاک برگ به‌ علت سبک بودن و قابل‌ نفوذ بودن، بسیار با ارزش است و می‌توانید از آن برای پرورش بهتر گل و گیاهان زینتی استفاده کنید. خاک برگ را می‌توانید به‌ صورت آماده از گل‌فروشی‌ها تهیه کنید اما و اگر خواستید آن را خودتان تهیه کنید، باید یک‌سری مراحل ساده را دنبال کنید.

خاک برگ

خاک گلدان

سبک بودن و خلل و فرج داشتن خاک گلدان به این منظور است که آب به راحتی درون آن حرکت و به اندازه ای نباشد که نتواند هیچ رطوبتی را حفظ کرده و همه آن را از قسمت زهکش خارج کند. قیمت خاک گلدان در شهرهای مختلف ایران به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و نوع بسته بندی این محصول بستگی دارد. اگر خاک گلدان گیاهان آپارتمانی سنگین باشد و منافذ کافی درون آن وجود نداشته باشد، دچار غرقابی شدن می شود و با آبیاری هیچ منفذی برای تنفس ریشه باقی نخواهد ماند. خاک گلدان ها می تواند مقداری آب نگه دارد و اجازه عبور هوا به درون خود را نیز بدهد، همچنین از میکروارگانیسم ها هم حمایت کرده و مواد غذایی و عناصر مغذی که برای رشد و سلامت گیاهان آپارتمانی ضروری است، را هم حفظ کند. به طور کلی اغلب افراد برای خاک گلدان گیاهان خانگی خود از پیت یا کمپوست خانگی استفاده می کنند. این ترکیبات برای گیاهان خانگی ضروری هستند و اگر مواد دیگری به آن اضافه شوند به تقویت و رشد بهتر گیاهان کمک می کنند.

خاک گلدان

خاک روی

خاک روی ترکیب اصلی تولید روی می باشد.برای اطلاعات از مشخصات و قیمت خاک روی تا آخر این مطلب همراه ما باشید. خاک روی پس از استخراج از معادن، به کارخانجات تولید کنسانتره روی منتقل می‌شود و براساس عیار موجود سرب و روی در آن عملیات خردایش ، هوی مدیا ، فلوتاسیون روی آن انجام می شود و تبدیل به کنسانتره قابل مصرف و بسته بندی شده در جامبوهای ( کیسه ) ۱٫۵ تا ۲٫۵ تنی به کارخانجات لیچینگ روی ارسال می‌شود. البته نوع سولفوره یا اکسیده بودن روی در خاک نیز عملیات استحصال آن را تعیین می‌کند. بهترین خاک برای لیچینگ مستقیم با اسید سولفوریک در کارخانجات روی ، خاک های اکسیده یا کربناته می باشد. خاک‌های سولفوره نیز به روش‌های متداولی از جمله تشویه و گوگردزدایی یا لیچینگ تحت فشار قابل مصرف می باشد. خاک روی شامل درصدی از ناخالصی ها می باشد که ناخالصی های مورد نظر در صنایع روی ایران عناصری همچون منیزیم ( Mg ) – کادمیم ( Cd ) – مس ( Cu ) – آهن ( Fe ) – منگنز ( Mn ) – کبالت ( Co ) و کاتیون های دیگر و برخی از آنیون‌ها مانند کلر ( Cl ) و فلوئور ( F ) می باشد که تاثیر مستقیمی در قیمت خاک روی دارند.

خاک روی

حتما ببینید

توت خشک درجه یک

توت هایی که شما را در ماراتن زندگی پیروز می کند

زندگی همانند یک مسابقه است که همه در آن تلاش دارند تا زندگی بهتری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *