غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی, لیست غذاهای ساده ایرانی, پرطرفدارترین غذاهای ایرانی, لیست غذاهای ایرانی بدون برنج, انواع غذاهای ایرانی با عکس, لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج, عکس, بهترین غذاهای ایرانی, فهرست غذاهای ایرانی با مرغ لیست غذاهای ایرانی با فرمت PDF

از آنجایی که ما ایرانی‌ها به غذا اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم، غذاهای ایرانی دسته‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. البته همانطور که احتمالا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی برای تهیه زمان زیادی نیاز دارند. در این مقاله سعی داریم لیست کاملی از غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کنیم. برای مشاهده دستورالعمل های مربوط به هر دستور غذا، به سادگی روی تصویر مربوطه کلیک کنید.

لیست کامل غذاهای ایرانی

شماره 1: زرشک پلو با مرغ

ما یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی را به عنوان شماره یک این لیست انتخاب کرده ایم. زرشک پلو مرغ یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که معمولا برای مهمانی ها و میهمانی ها تهیه می شود.

شماره 2: لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از پیشتازان در رده غذاهای پلو در بین ایرانیان است. این غذای خوشمزه را می توانید بسته به ذائقه خود به صورت گیاهی یا با گوشت تهیه کنید.

شماره 3: لنزها

عدس پلو نه تنها یکی از پرطرفدارترین غذاهای برنجی در بین ایرانیان است، بلکه از غذاهای مناسبتی نیز محسوب می شود که در مناسبت های خاص به عنوان نذری سرو می شود.

شماره 4: چالوگوشت

چلو گوش یکی از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و همه کسانی که غذاهای گوشتی دوست دارند این غذای خوشمزه و گران قیمت را دوست دارند.

شماره 5: چالوگوشت

این عدد شباهت زیادی به چلو بوش دارد. باگالی پلو ماهیچه ای یکی از غذاهای قدیمی و بسیار خوش طعم ایرانی است که در بین علاقه مندان به غذاهای پلو بسیار محبوب است.

شماره 6: کف مرغ

مرغ تکین نیز جزو دسته غذاهای برنجی است. این غذای خوشمزه یکی از پرطرفدارترین غذاهای این دسته است و معمولا در مهمانی ها سرو می شود.

شماره 7: خورش قیمه

برای این نسخه یکی از خورش های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم. خورش قیسی که یک مناسبت هم محسوب می شود و خوراکی هایی مانند عدس پلو می دهد.

شماره 8: آبگوشت (دیزی)

نوبت هر چه که باشد نوبت به آبکی ها می رسد و همه می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در بین ایرانیان دیزی یا آبگوشت است.

شماره 9: هویج پیلاو

هویج پلو یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که در دسته پلو و چلویی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه تقریباً نسخه محدود مرغ برشک پیلو با کمی پیچ و تاب است.

شماره 10: سوپ سبزیجات

خورش قورمه سبزی بسیار پرطرفدار و خوشمزه نیاز به معرفی ندارد و کمتر ایرانی پیدا می شود که این خورش خوشمزه را دوست نداشته باشد.

شماره 11: خورش بامیه

خورش بامیه یکی دیگر از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به اندازه خورش کرفس محبوبیت دارد. یعنی حد وسطی وجود ندارد: ما یا عاشق خورش بامیه هستیم یا از آن متنفریم!

شماره 12: تابه گریل

شاید بسیاری از ما فکر کنیم کباب کردن تابه یک غذای جدید است. اما باید بدانید که در گذشته این کباب با کمی تغییر و با نام کباب دیقی مهمان سفره های ما ایرانیان بود.

شماره 13: کتلت گوشت

کتلت گوشت که به شامی کباب نیز معروف است یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که قطعا جایگاه ویژه ای در بین غذاهای ایرانی دارد.

شماره 14: اکبر جوچه

مرغ اکبر یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است که قدمتی طولانی دارد و مطمئنا می توان آن را در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار داد.

شماره 15

حالا نوبت به دسته بندی سوپ هایی رسیده که جزو محبوب ترین غذاهای مردم کشورمان هستند. هیچ کس در بالای لیست این دستبند به جز آش رشته محبوب!

شماره 16

کوکو مرغ رشتی یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. می توانید این کوکوی خوشمزه را با سبزیجات یا بدون آن تهیه کنید.

شماره 17

خورش بادمجان یکی از خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود.

شماره 18

خورش لوبیا سبز یکی از خورش های قدیمی و بسیار لذیذ ایرانی است که طبق دستور العمل های مختلف تهیه می شود. این خورش را معمولا با گوشت قرمز یا مرغ درست می کنند.

شماره 19

آش بامیه یکی از غذاهای قدیمی و بسیار لذیذ ایرانی است که شاید امروزه بسیاری از ایرانیان با آن آشنایی نداشته باشند. این غذای خوشمزه عمدتا در جنوب کشورمان تهیه می شود.

شماره 20

قیسی لاپلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در بین ایرانیان به نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. این غذا ترکیبی از خورش پلو و قیسی کم آب است که با هم ترکیب می شوند و دم می کنند.

شماره 21

کلم جوش یا کلم جوش یکی از اصیل ترین و لذیذترین غذاهای کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیب ها و دستور پخت های متفاوت تهیه می شود.

شماره 22

آش اسلیت کلامکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان به نام های مختلف شناخته می شود. اگر عاشق سوپ های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید.

شماره 23

سیب پلو یکی از غذاهای مهم و لذیذ کشورمان است که خاستگاه آن کرمانشاه است و به دلخواه می توانید آن را با مرغ یا گوشت سرو کنید.

شماره 24

بزقرمه یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که بسیار خوش طعم بوده و از آبگوشت های شهر کرمان به شمار می رود.

شماره 25: خورش مسما غور

برای این نسخه از لیست یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین خورش های ایرانی را انتخاب کرده ایم که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. اگر به خورش های ترش علاقه دارید حتماً گوروش مسما را امتحان کنید.

شماره 26: اصفهانی بریانی

برای این نسخه یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی را انتخاب کرده ایم که هم غذای آبکی و هم نونی است. بریانی اصفهانی یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی کشورمان است که طعمی خاص و جذاب دارد.

شماره 27: غور پالو

لوبیا چیتی را در قابلمه بریزید، آب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​بپزید. برای برنج آب بجوشانید، برنج خیس خورده را به همراه روغن و نمک اضافه کنید و بعد از 7-6 دقیقه آبکش کنید. برای تهیه قابلمه از نان یا سیب زمینی استفاده کنید و برنج نیم پز را روی آن بریزید و با حرارت ملایم بپزید. مرغ را با پیاز و آرد سوخاری در غذاساز مخلوط کرده و پس از یک ساعت استراحت در یخچال به شکل گردویی در آورید و تفت دهید. بعد از افزودن زعفران به مرغ سوخاری، لوبیا چیتی پخته شده را با رب گوجه فرنگی تفت دهید و سپس گوشت قلکالی و غور را اضافه کنید. در آخر برنج دم کرده را با مخلوط گوشت و لوبیا مخلوط کرده و با خلال زرشک و پسته تزیین کنید.

غذاهای ایرانی

دوستان عزیز به مرور زمان این مطلب کاملتر می شود و غذاهای جدیدی به این لیست اضافه می شود. برای تکمیل لیست مواد غذایی خود می توانید از آموزش های زیر استفاده کنید.