قیمت لیزر بیکینی سال 99

لیزر بیکینی چگونه انجام میشود؟ هزینه و عوارض

لیزر بیکینی یکی از روش های جدید است که می تواند موهای زائد را در مناطق خاصی از بدن از بین ببرد. زنان به طور ذاتی عاشق زیبایی هستند و زیبایی نقش مهمی در زندگی آنها دارد.

موهای زائد باعث می شود بسیاری از خانم ها احساس زیبایی نداشته باشند.

برای حل این مشکل ، زنان باید دائما تیغ یا موم بخرند و مشکلاتی را ایجاد کنند. راه حل بهتری وجود دارد و می تواند به طور کلی مشکل موهای زائد را برطرف کند. راه حل استفاده از لیزر است. از لیزر می توان در قسمت های مختلف بدن استفاده کرد.

استفاده از این روش فواید زیادی دارد. بهتر است به جای اینکه مرتباً از شر موهای زائد خلاص شوید ، یکبار برای همیشه از لیزر استفاده کنید. امروز ما در مورد لیزر بیکینی صحبت خواهیم کرد.

اگر شما نیز تصمیم دارید از شر موهای زائد بدن خلاص شوید ، بهتر است تا پایان این مقاله با ما باشید.

عوارض لیزر بیکینی

لیزر بیکینی و انواع آن

ناحیه شرمگاه همیشه با یک مشت مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر اینکه غیرضروری هستند مشکلاتی مانند تعریق ایجاد می کنند.

علاوه بر این ، اغلب می تواند بر جنسیت تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از خانم ها هستند که سعی می کنند با کمک ابزاری مانند تیغ این مناطق را اصلاح می کنند.

این کار نیز مشکلات خاص خود را دارد. استفاده از تیغ در ناحیه شرمگاه می تواند مشکلات پوستی طولانی مدت ایجاد کند. یکی از رایج ترین این مشکلات قرمزی پوست و جوش های این ناحیه حساس است.

لیزر بیکینی یکی از روشهای پیشنهادی است که سالهاست در دنیا استفاده می شود و در بین خانم ها بسیار محبوب است. دلیل محبوبیت این روش طولانی مدت بودن و همچنین بدون درد بودن آن است.

این لیزر معمولاً در چندین جلسه انجام می شود. پزشک از دستگاه های لیزر استفاده می کند (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت). این دستگاه مقدار مشخصی از لیزر را در ناحیه تناسلی روشن می کند که به ناحیه بیکینی معروف است.

بعد از چند جلسه لیزر درمانی ، موها از بین می روند یا بسیار نازک می شوند. با این روش تا 85٪ موها از بین می روند. این جلسات خیلی طولانی نیستند و فقط بین 8 تا 10 دقیقه طول می کشند.

پس از انجام این لیزر ، نیاز به مراقبت های پزشکی شدید ندارید. البته نکاتی برای مراقبت وجود دارد که در بخشهای بعدی ذکر خواهد شد. تعداد این جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوارض لیزر بیکینی

استفاده از هر روش درمانی عوارض جانبی دارد و در همه روش ها صادق است. اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر روش اگر به طور صحیح و اصولی انجام شود خطری نخواهد داشت.

لیزر بیکینی نیز یکی از روش هایی است که در صورت استفاده نادرست از آن ، باید منتظر بمانید تا خطرات آن را ببینید.

همانطور که گفته شد ، استفاده از تیغ می تواند باعث قرمزی ، زخم ، بریدگی ، افزایش عفونت های پوستی ، تبخال و زگیل های تناسلی شود. علاوه بر این عوارض جانبی ، تیغ باعث ایجاد جوش و موهای زیر پوستی نیز می شود.

لیزر ناحیه بیکینی

اما لیزر چنین مشکلی ایجاد نمی کند. این نشان می دهد که استفاده از لیزر روش بسیار پرخطری نیست.

از آنجا که لیزر بر روی فولیکول های پوست تأثیر می گذارد و آنها را تغییر می دهد ، استفاده از لیزر بیکینی در برخی افراد می تواند عوارضی مانند قرمز شدن پوست ایجاد کند.

در برخی موارد نادر ، می تواند منجر به سوختگی شود و این بیشتر به دلیل لطیف بودن پوست یا بی کفایتی پزشک است. برای اطلاعات کامل در مورد این عوارض ، حتما مقاله عوارض لیزر را در سایت بخوانید.

در موارد دیگر ، ممکن است پوست خارش داشته باشد. بدیهی است که خاراندن ناحیه مورد نظر تأثیرات خوبی نخواهد داشت و منجر به قرمزی پوست مورد نظر می شود.

درد در برخی از افراد نیز ممکن است ایجاد شود. عوارض جانبی لیزر موهای زائد موقتی است و از بین می رود.

افرادی که از این روش استفاده می کنند همیشه نگران این هستند که استفاده از لیزر موهای زائد به دلیل نفوذ به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدن منجر به ناباروری شود.

با این حال ، مطالعات مختلف نشان می دهد که اشعه هایی که در طی این روش زیبایی ساطع می شوند نمی توانند به هیچ یک از اندام های داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.

هزینه لیزر بیکینی

مراکز پزشکی و کلینیک های زیبایی معمولاً روش های متفاوتی برای محاسبه هزینه این روش درمانی دارند. از آنجا که لیزر درمانی با این روش در یک جلسه انجام نمی شود ، بنابراین نمی توان قیمت خاص و دقیقی برای آن به طور کلی تعیین کرد.

البته از آنجا که ایران یکی از کشورهایی است که هزینه های درمان در آن بسیار پایین است ، افرادی که علاقه مند به استفاده از این روش هستند نباید زیاد نگران باشند.

افرادی که در اروپا یا ایالات متحده زندگی می کنند برای خلاص شدن از هزینه های بالای درمان به کشورهای ارزان دیگر می روند.

مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

اگر می خواهید از این روش حذف مو استفاده کنید ، باید از قبل لیزر موهای خود را انجام دهید. شما باید یک هفته قبل از لیزر بیکینی ، ناحیه مورد نظر را با تیغ اصلاح کنید.

به خاطر داشته باشید که استفاده از تیغ روش مناسبی است اما شما نمی توانید از اندازه تجهیزات مانند موم یا موم و … استفاده کنید و استفاده از هر یک از این روش ها خطرات را در طول درمان برای شما ایجاد می کند.

شما باید یک ماه قبل از درمان از انجام اقدامات پوستی (مثل اپیلاسیون و اپیلاسیون) خودداری کنید ، زیرا باید فولیکول های مو کاملاً سالم بمانند تا لیزر آنها را به خوبی از بین ببرد.

رباره لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بیشتر بدانیم

2 ساعت قبل از شروع لیزر بیکینی ، باید قسمت مورد را با دقت با تیغ اصلاح کنید. برای داشتن بهترین نتیجه ، هرگونه محصولی مانند لوسیون ، پودر ، عطر ، خوشبو کننده و … را از روی پوست بیکینی پاک کنید. و هرگز از آنها استفاده نکنید.

تراشیدن با تیغ: برای نتیجه بهتر ، 12 تا 24 ساعت قبل از لیزر محل را با تیغ یا تیغ اصلاح کنید.
استحمام: حتما قبل از مراجعه غسل ​​کنید ، زیرا بهداشت در این فرآیند بسیار مهم است.

از پاک کننده هایی استفاده کنید که PH مناسب ناحیه بیکینی و واژن باشد. از استفاده از مواد شیمیایی معطر خودداری کنید. مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث تحریک پوست حساس این مناطق شده و باعث خارش و خارش بعد از لیزر می شود.
به هیچ وجه در معرض نور خورشید قرار نگیرید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تاریکی قبل از لیزر اثر آن را کاهش می دهد و باعث آسیب به پوست می شود.

لباس نرم ، گشاد و راحت بپوشید: از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس نرم ، گشاد و راحت بپوشید. لباس تنگ باعث ایجاد اصطکاک در پوست و تحریک آن می شود.

استرس خود را کنترل کنید: ممکن است در طول درمان احساس خجالت و اضطراب کنید. اما سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و استرس خود را کنترل کنید. کلینیک کاخ سفید با برخورداری از کارکنان مجرب و متخصص در امر درمان ، در تلاش است تا محیطی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم سازد.

مراقبت ­های بعد از لیزر بیکینی

یکی از کارهایی که باید از انجام آن جدا خودداری کنید ، لمس ناحیه است. ناحیه تناسلی می تواند ملتهب شده و با هر لمس باعث سوزش یا خارش شود. در صورت مشاهده چنین وضعیتی بهتر است بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

یکی از فعالیت هایی که در این مورد بسیار مفید است ، استفاده از کیسه های یخ است. از آنجا که لیزر فولیکول های پوست را از طریق گرما از بین می برد ، دمای مناطق هدف می تواند بسیار زیاد باشد. به همین دلیل بهتر است بعد از لیزر بیکینی از کیسه یخ برای کاهش دمای بدن و پوست استفاده کنید.

سعی کنید بعد از انجام این روش لیزر از تیغ یا اصلاح استفاده نکنید. تراشیدن روی پوست باعث می شود که فولیکول های مو سالم بمانند و درمان بی اثر شود. ممکن است لازم باشد بین درمان ها اصلاح کنید.

این هیچ مشکلی ندارد اما به مرور زمان ، این تغییر می کند. همچنین تا پایان تمام جلسات درمانی از اپیلاسیون ، کندن ، سفید شدن یا الکترولیز کرم ها یا الکترولیز در محل درمان خودداری کنید.

هر یک از این روش ها مشکلی برای شما ایجاد می کنند. البته استفاده از تیغ سه روز پس از درمان مشکلی ندارد.

تفاوت لیزر بیکینی و لیزر برزیلی چیست؟

بسیاری از خانم ها تفاوت لیزر بیکینی با لیزر برزیلی را نمی دانند. این دو روش درمانی بسیار شبیه به هم هستند و اغلب اشتباه گرفته می شوند.

از آنجا که برخی از خانم ها صحبت در مورد این موضوع را دشوار می دانند ، ترجیح می دهند به جای اینکه از یک متخصص در اینترنت بپرسند ، در مورد آن بخوانند.

لیزر برای بیکینی
قسمت خارج از خط پیراهن را خط بیکینی می نامند. لیزر خط بیکینی معمولاً 3 اینچ فراتر از این خط را می پوشاند و منطقه را کاملا تمیز و بدون نقص می کند.

این روش برخی از مناطق مانند لبه های خارجی واژن و ناحیه فوقانی شرمگاه که زیر لباس زیر است را نیز درمان می کند ، اما لیزر در این مناطق به انتخاب داوطلب بستگی دارد.

لیزر برزیلی
این روش مناطق بیشتری از خط بیکینی ، مانند لبه های خارجی واژن و خط ران را درمان می کند. در این روش ، بخشی از موهای شرمگاهی به شکل یک نوار باریک باقی می ماند.

در لیزر برزیل ، نامزد باید کاملا برهنه باشد.
می توانید هر دو گزینه را به دلخواه خود تنظیم کنید.

تفاوت لیزر بیکینی با لیزر برزیلی

آیا لیزر بیکینی باعث سرطان می شود؟

اگر بدانیم لیزر چیست و چگونه کار می کند ، پاسخ این سوال را بهتر درک خواهیم کرد. در واقع ، در این روش ، پرتوهای لیزر غیر یونیزه از بخشی از پوست که باید موهای زائد از بین برود ، روشن می شوند.

این اشعه ها به رنگدانه های ملانین مو گرما می دهند و فولیکول های این منطقه با این گرما از بین می روند. لیزر به بافت اطراف آسیب نمی رساند و فقط فولیکول های مو را هدف قرار می دهد. به این ترتیب دیگر مو در فولیکول های آسیب دیده رشد نمی کند.

لیزرها پرتوهای غیر یونیزه هستند و با یون های هسته ای و اشعه X که سرطان زا هستند متفاوت هستند.

امروزه از اشعه ایکس برای عکس برداری از استخوان های بدن استفاده می شود. این اشعه های یونیزان وارد بدن می شوند و DNA سلول را از بین می برند. آسیب DNA مستعد ابتلا به سرطان است.

اما لیزر موهای زائد متفاوت است و به بدن نفوذ نمی کند. پرتوهای لیزر فقط به سطح پوست برخورد می کنند و فراتر از آن نمی شوند. بنابراین ، آنها سرطان ایجاد نمی کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید کرده است که اشعه مورد استفاده برای لیزر موهای زائد بی خطر است.

از لیزر برای از بین بردن تاتو ، تاتو و ضایعات پوستی نیز استفاده می شود. همچنین در سایر درمان های پوستی ، به ویژه جراحی پوست و سرطان ، دندانپزشکی ، چشم پزشکی و درمان رگ های واریسی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا لیزر بیکینی باعث ناباروری می شود؟

همانطور که گفته شد ، پرتوهای مو با لیزر فقط به فولیکول های مو حمله می کنند و به بدن نفوذ نمی کنند و به اندام های داخلی آسیب نمی رسانند.

لیزرهای مورد استفاده در کلینیک های لیزر مو کمتر از یک میلی متر به داخل پوست نفوذ می کنند. بنابراین ، لیزر برای موهای دستگاه تناسلی به تخمدان ها و رحم دست نمی زند و باعث مشکلات ناباروری و باروری نمی شود.

در واقع این تفکر ناشی از ترس و اطلاعات غلط است که به شایعه تبدیل شده و هیچ حقیقت علمی ندارند.

با این حال ، توجه به این نکته بسیار مهم است که لیزر موهای زائد اگر توسط افراد غیر روحانی انجام شود ، می تواند بسیار خطرناک باشد.

استفاده از لیزر با فرکانس نامناسب ، صرف نظر از رنگ و بافت پوست ، می تواند باعث سوختگی یا ایجاد لکه های تیره شود.

لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی

چند جلسه برای لیزر بیکینی کافی است؟

معمولاً بعد از دور ششم تا هشتم ، رشد مو هشتاد درصد کاهش می یابد. نوع مو و پوست در ناحیه مورد نظر تعداد جلسات لیزر را تعیین می کند. به عنوان مثال ، شش جلسه معمولاً برای لیزر موهای زائد روی پاها کافی است.

اما لیزر موهای زائد صورت به جلسات بیشتری نیاز دارد. زیرا انواع مو در این مناطق متفاوت است. به طور کلی ، تعداد جلسات مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال ، ممکن است یک نفر فقط به پنج جلسه نیاز داشته باشد ، در حالی که فرد دیگر می تواند با هشت جلسه به نتیجه دلخواه برسد.

ناحیه بیکینی بی دردترین ناحیه لیزر است و شش تا هشت جلسه 30 دقیقه ای معمولاً کافی است. بین هر جلسه تا جلسه دیگر یک ماه فاصله وجود دارد.

چرخه رشد مو سه مرحله دارد. آناژن ، کاتاژن و تلوژن. اگر فولیکول مو در مرحله آناژن باشد ، لیزر مو موثر است. در این مرحله مو رشد می کند. به همین دلیل ، ما به چندین جلسه نیاز داریم ، زیرا هر فولیکول مو همزمان در فاز آناژن نیست.

تعداد جلسات ادامه می یابد تا زمانی که تمام فولیکول های مو توسط لیزر از بین بروند.

معمولاً پس از دو جلسه مو نازک و لاغر می شود. اما برای اینکه همه فولیکول ها از بین بروند و رشد مو کاملاً موفقیت آمیز باشد ، باید دوره را کامل کنید.

آیا آقایان هم می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه بیکینی محدودیت جنسی ندارد و مردان نیز می توانند از این روش استفاده کنند. زیرا تراشیدن و تراشیدن موهای خود با تیغ و تیغ باعث تحریک پوست می شود و آزار دهنده است.

اپیلاسیون برای آقایان بسیار دردناک است. زیرا معمولاً موهایشان ضخیم تر است و همین امر کندن آنها را دردناک می کند. به همین دلیل است که مردان اخیراً برای ناحیه بیکینی ، موهای پشت ، سینه ، شکم ، شانه ها و پاها به لیزر موهای زائد متوسل شده اند.

این لیزر برای مردان و زنان با پوست روشن و موهای تیره بهتر عمل می کند. اختلاف غلظت ملانین در این افراد بیشتر است و باعث افزایش کارایی لیزر می شود.

این بدان معنا نیست که لیزر روی افراد دیگر مانند افرادی که موهای بور ، قرمز یا خاکستری دارند تأثیر نمی گذارد. بلکه این افراد به جلسات بیشتری احتیاج دارند.

آیا باید موهای زائد را قبل از لیزر اصلاح کنیم؟

یک روز قبل از اقدام به لیزر بیکینی مو ، محل را با تیغ یا تیغ اصلاح کنید. گاهی اوقات یک متخصص لیزر این کار را برای شما انجام می دهد.

این باعث می شود سطح ناحیه بیکینی و ریشه های فولیکول های مو بیشتر در دسترس باشد. اگر موها خیلی بلند باشد ، این از برخورد لیزر به فولیکول ها جلوگیری می کند.

پوست معمولاً اندکی پس از اصلاح خشک می شود و مدتی طول می کشد تا لایه ای از روغن و رطوبت به آن برگردد.

اگر لیزر بلافاصله پس از اصلاح انجام شود ، باعث خارش و تحریک پوستی برای چند روز می شود که بسیار آزار دهنده است. به همین دلیل توصیه می شود که یکی دو روز قبل از لیزر ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

مراقب باشید که هنگام اصلاح پوست خراشیده نشود و برش داده نشود. زیرا در این حالت لیزر از این قسمت ساخته نمی شود. این کار را با تیغ تمیز و جدید و به آرامی و ملایم انجام دهید.

لیزر-ناحیه-بیکبینی

آیا نتیجه لیزر بیکینی همیشگی است؟

هدف از لیزر موهای زائد کاهش رشد مو است نه از بین بردن دائمی آن. لیزر فولیکول های مو را هدف قرار داده و از رشد مو جلوگیری می کند.

اما به دلیل تغییرات هورمونی یا حتی وزنی ، می توان فولیکول های جدید ایجاد کرد و فولیکول های مو در آنها رشد کرد. بنابراین ، برای نتیجه بهتر ، توصیه می شود هر سال پس از پایان لیزر درمانی ، به کلینیک خود مراجعه کنید تا فولیکول های تشکیل شده را اصلاح کنید.

لیزر بیکینی یا اپیلاسیون بیکینی؟ کدام بهتر است؟

برای یک انتخاب بهتر ، ما دو روش را مقایسه می کنیم.

همانطور که می دانید اپیلاسیون روشی موقت برای از بین بردن موهای زائد است. اپیلاسیون سرعت رشد مو را کند می کند ، اما از رشد مجدد آن جلوگیری نمی کند. در مقابل ، لیزر رشد فولیکول های موی بیکینی را با درصد بالایی از رشد آنها متوقف می کند و روشی با اثر دائمی است.
خطر آسیب پوست و تحریک در هنگام اپیلاسیون وجود دارد. از طرف دیگر لیزر اگر توسط متخصص انجام شود یک روش بسیار پیچیده است.
در روش ماسک مومی ، برخلاف روش لیزر برای موهای بیکینی ، احتمال انتقال بیماریهای مقاربتی (STI) زیاد است.
روش لیزر برای بیکینی بین شش تا هشت جلسه با درد ناچیز و قابل تحمل همراه است و پس از پایان دوره دیگر دیگر از بین بردن موهای زائد رنج نخواهید برد.

درست است که ماسک موم با بیکینی در یک جلسه ساخته می شود ، اما هر جلسه شما باید درد زیادی را تحمل کنید.

منبع:
خانه سفید

——-.

لیزر بیکینی شامل کدام قسمتها می باشد؟

بسیاری از زنان نمی دانند که لیزر بیکینی شامل کدام قسمتها می باشد. از آنجا که بحث در مورد این موضوع می تواند خجالت آور باشد ، زنان تمایل دارند خودشان درباره  آن تحقیق کنند به جای اینکه از تکنسین لیزر موهای زائد خود بپرسند.

با این حال ، می توانید اطمینان داشته باشید که متخصصان لیزر کلینیک زیبایی گلدن رویال مشاوره حرفه ای و رایگان ارائه می دهند و درباره همه مواردی که باید بدانید اطلاعات ارائه می دهند.

لیزر بیکینی شامل تمام قسمتهایی می باشد که قسمت جلوی لباس زیر آن را می پوشاند به علاوه کمی خارج از لباس. توجه داشته باشید که لیزر باسن و خط باسن از این ناحیه جداست و شما می توانید برای این نواحی نیز لیزر انجام دهید.

گلدن رویال پکیج های متفاوتی شامل لیزر بیکینی و لیزر خط باسن و … ارائه می دهد که دست مشتریان را برای انتخاب باز گذاشته است

چه کسانی می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

هنگامی که لیزرهای موهای زائد در ابتدا معرفی شد ، برای افراد با پوست روشن و موهای تیره در نظر گرفته شده بود. با این حال ، فناوری ها و دستگاههای لیزر جدید برای همه ی انواع پوست نتایج خوبی را ارئه می دهد.

آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟

لیزر موهای زائد فقط روی موها انجام نمی شود و پوست نیز درگیر است. بنابراین می تواند درد داشته باشد.  بیشتر بیماران فقط احساس ناراحتی جزئی دارند و این طبیعی است. هرچه موهای بیشتری را از بین ببریم ، دردناکتر خواهد شد! بنابراین تحمل کنید.

برخی از دستگاههای لیزر وجود دارند که میزان درد را به حداقل می رسانند. همچنین متخصص لیزر ممکن است به شما پیشنهاد دهد  برای کاهش درد ، پیش از انجام کار از کرم های بی حس کننده و یا کمپرس یخ استفاده نمایید.

آیا نتیجه لیزر بیکینی دائمی می باشد؟

لیزر موهای زائد کاهش رشد دائمی مو  است و نه حذف دائمی موهای زائد. لیزر فولیکولهای موی فعلی شما را هدف قرار داده و از بین می برد ، اما به دلیل تغییرات هورمونی یا تغییر وزن ، می تواند فولیکولهای جدید ایجاد شود.

 

بیشتر بیماران لازم است سالانه یک بار برای حفظ یکدستی و به اصطلاح شارژ به متخصص لیزر مراجعه نمایند. این به این معنا نیست که پس از یکسال رشد کامل مو اتفاق می افتد. بلکه برای دائمی بودن درمان بهتر است سالانه یکبار این درمان را تکرار کنید.

شارژ هر ساله برای گرفتن بهترین نتیجه درمان است. با تکرار این عمل هر یکسال یا یکسال و نیم ، شما برای همیشه پوست یکدست ، صاف و بدون مو خواهید داشت.

آیا لیزر بیکینی سرطان زاست؟

ابتدا ، ببینیم خود لیزر چیست. لیزر اساسا تابش پرتوهای نور می باشد. در لیزر درمانی از پرتوهای غیر یونیزه برای تولید پرتو لیزر ریز استفاده می شود که این نوع پرتوها در لیزر موهای زائد نیز برای از بین بردن فولیکول مو بکار می رود.

لیزر درمانی برای از بین بردن خال کوبی و کاهش ضایعات پوست استفاده می شود و همچنین در معالجات دندانپزشکی ، معالجه واریس ، جراحی پوست و چشم و همچنین به عنوان درمانی برای سرطان پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع تشعشع ناشی از لیزرها ، تشعشع غیر یونیزان نامیده می شود. این نوع با تابش یونیزه کننده از منابع هسته ای و اشعه X که سرطان زا یا عامل سرطان هستند متفاوت است.

از نظر خطر سرطان ، پرتوهای ایکس و گاما خطرناک ترین هستند و به عنوان پرتوهای یونیزان با فرکانس بالا شناخته می شوند.

با این حال ، از پرتوهای ایکس حتی امروز نیز برای گرفتن عکس از استخوان های بیماران استفاده می شود. وقتی این نوع از پرتوهای یونیزه کننده از بدن ما عبور می کند ، می تواند مستقیما به DNA سلول آسیب برساند و بعداً منجر به سرطان شود.

این اتفاق در لیزر موهای زائد رخ نمی دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، FDA اظهار داشته است كه انرژی نوری از این لیزرها به اعماق پوست نفوذ نمی كند.

پرتو لیزر به صورت سطحی در سطح پوست باقی می ماند و لیزر موهای زائد باعث ایجاد آسیب و جهش DNA نمی شود و با سرطان ارتباط ندارد.

آیا لیزر بیکینی سبب نازایی می شود؟

این شایعه و تصور اشتباه دیگری است که در اینترنت وجود دارد و بیشتر از یک ترس غیر منطقی متولد شده تا تحقیقات علمی.

دستگاههای لیزر مو برای هدف قرار دادن فولیکول مو طراحی شده اند و به سطوح عمیق تر نفوذ نمی کنند – مطمئناً نفوذ لیزر به اندازه ای عمیق نیست که بتواند روی اندام های بدن تأثیر بگذارد.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی نمی تواند باعث نازایی شود.

ما می توانیم حدس بزنیم که پسر عموی خواهر دوست شما قسم می خورد که کسی را می شناسد که این اتفاق برایش افتاده است اما این فقط امکان پذیر نیست.

لیزرهایی که ما و دیگر متخصصان از آنها استفاده می کنیم کمتر از یک میلی متر به پوست نفوذ می کنند ، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان های شما وجود ندارد.

اما حتی اگر این ممکن بود – که هرگز و هرگز نمی تواند ممکن باشد – باز هم هیچ تاثیری در باروری ندارد.

 

با این وجود ، آنچه که بسیار خطرناک است ، انجام لیزر موهای زائد توسط یک غیر متخصص است.

استفاده از لیزر اشتباه روی پوست تیره یا شخص مبتلا به برنزه می تواند سبب سوختگی یا لکه های تیره شود.  پس این مطلب را به آن دوست پسر عموی خواهر دوست خود منتقل کنید.

آیا لیزر بیکینی پوست را روشن تر می کند؟

بطور کلی لیزر موهای بیکینی سبب تیره تر یا روشن تر پوست نمی شود. اما پس از لیزر درمانی ، ممکن است پوست شما کمی تیره یا روشن باشد.

اگر پوست روشن دارید ، به احتمال زیاد لکه های تیره ای را مشاهده خواهید نمود ، این تغییرات موقتی است و جای نگرانی نیست.

لیزر موهای زائد روی رنگدانه های پوست تاثیر نمی گذارد ، بنابراین نمی تواند سبب تغییر رنگ پوست شود.

تیره یا روشن شدن موقتی پوست نیز معمولا در افرادی رخ می دهد که خود را در معرض تابش نو آفتاب قرار داده اند و در همه ی افراد رخ نمی دهد.

آیا با وجود کیست می توان لیزر بیکینی انجام داد؟

اگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید و علاقه مند به لیزر بیکینی نیز هستید ، مهم است که قبل از شروع کار ، درک روشنی از نتایج احتمالی داشته باشید.

بسیاری از افرادی که کیست دارند نتایج بسیار خوبی از درمان لیزر موهای زائد به دست می آورند و اعتماد به نفس آنها به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

اگرچه نتایج برای بسیاری از مشتری ها می تواند موفقیت آمیز باشد اما آنها برای حفظ کاهش رشد مو ، باید به طور مرتب به جلسات لیزر را ادامه دهند.

از آنجا که یک وضعیت پزشکی موجود مانند PCOS بر رشد موهای بدن تأثیر می گذارد ، تضمین نتیجه غیرممکن است ، زیرا افزایش مو ممکن است با وجود درمان های منظم با لیزر موهای زائد ، ادامه یابد.

قبل از شروع برنامه لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی گلدن رویال ، شما یک مشاوره رایگان برای اطمینان از اینکه کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر بیکینی هستید ، خواهید داشت.

آیا آقایان می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

بله! خانمها تنها کسانی نیستند که می خواهند ناحیه بیکینی صاف و بدون مو داشته باشند. مردان نیز تمایل دارند که از این موهای زائد خلاص شوند. تراشیدن می تواند ناراحت کننده باشد ، زیرا اغلب به پوستی تحریک شده منجر می شود.

اپیلاسیون نیز واقعاً دردناک است. به همین دلیل است که لیزر بیکینی آقایان این روزها بسیار محبوب شده اند. مطمئناً ، بیشتر خانمها این کار را انجام می دهند، اما این بدان معنی نیست که آقایان نمی توانند لیزر بیکینی انجام دهند.

لیزر موهای زائد آقایان برای از بین بردن موهای پشت ، سینه ، شکم ، شانه ها ، پاها و ناحیه تناسلی نتایج خوبی می دهد.

 

رفع موهای زائد با لیزر ، برای هر دو جنس ، بر روی افراد دارای پوستی روشن و موهای تیره بهترین کارایی را دارد. این به دلیل بخشی از فولیکول مو است که توسط لیزر مورد هدف قرار می گیرد.

این ماده به منظور یافتن رنگدانه تیره یا ملانین طراحی شده است زیرا در ریشه مو بسیار متمرکز است. با از بین بردن ریشه ها ، موها رشد مجدد خود را متوقف می کنند.

در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند ، این غلظت ملانین بیشتر از هم متمایز می شود و این لیزر موهای زائد را بسیار آسان تر می کند.

لیزر موهای زائد همچنین روی افرادی که این ویژگی ها را ندارند نتیجه می دهد. اما ممکن است جلسات بیشتری طول بکشد. درمان با لیزر موهای زائد معمولاً روی موهای بلوند ، قرمز یا خاکستری کمتر موثر است.

تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر بیکینی؟

معمولاً بین ۸ جلسه ، ۸۰٪ رشد مو کاهش می یابد . تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیشتر به ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید،  بستگی دارد.

به عنوان مثال ، لیزر موهای زائد پا معمولاً به ۸ جلسه نیاز دارد در حالی که لیزر موهای زائد صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. اما نتایج معمولا از همان جلسه اول ظاهر می شوند و به مرور تکمیل می شود.

بیکینی  یکی از آسان ترین و سریعترین مناطق برای لیزر موهای زائد است که در بیشتر افراد بین ۶ تا ۸ جلسه انجام می شود. هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. فاصله جلسات نیز یک ماهه می باشد.

تعداد دقیق جلسات لیزر موهای بیکینی به مو و نوع پوست بستگی دارد.  برخی از افراد ممکن است فقط چهار جلسه نیاز داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ۱۳ جلسه یا بیشتر نیاز داشته باشند.

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر تنها در مواقعی که مو در مرحله رشد و فعال است ، موثر است. بنابراین انجام چند جلسه لیزر موهای زائد اطمینان حاصل می دهد که هر تار مو هنگام رشد از بین می رود.

نتیجه لیزر بیکینی معمولا پس از ۲ جلسه قابل مشاهده است . اما برای اینکه رشد موها کاملا متوفق شود لازم است تعداد جلسات را به طور کامل انجام دهید.

کارهایی که قبل از لیزر بیکینی باید انجام دهید؟

در اینجا مواردی آمده است که باید قبل از درمان لیزر موهای زائد بیکینی در نظر بگیرید:

۱- صلاح

برای اطمینان از گرفتن بهترین نتیجه لیزر موهای بیکینی ، مهم است که ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از لیزر بیکینی ، این ناحیه را اصلاح نمایید. بهترین روش اصلاح قبل از لیزر نیز استفاده از ژیلت می باشد.

۲- دوش گرفتن

مهم است که قبل از معالجه خود دوش بگیرید تا متخصص لیزر شما بتواند به راحتی لیزر موهای زائد را انجام دهد. دوش گرفتن برای بهداشت شما و کلینیک بسیار مهم است.

لازم نیست که از محصولات عطردار و شیمیایی برای دوش گرفتن استفاده نمایید. در هنگام دوش گرفتن از آب و یا فقط محصولاتی که برای سطح PH واژن مناسب است استفاده نمایید.

۳- از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید

در فرهنگ ایرانی این توصیه بیشتر برای لیزر موهای زائد سایر قسمتهای بدن که معمولا در معرض آفتاب قرار می گیرند ارائه می شود. در هر صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا برنزه کردن قبل از لیزر موهای زائد می تواند سبب عدم تاثیر لیزر و آسیب پوست شود.

 

۴- لباس راحت بپوشید

برای جلوگیری از هرگونه فشار قبل از درمان ، از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس راحت و مناسب استفاده نمایید.

زیرا پوشیدن لباس تنگ در واقع می تواند ناحیه را قبل از درمان تحریک کند و باعث ناراحتی بعد از لیزر شود. معمولاً هر چیزی که باعث می شود احساس راحتی کنید ترجیح داده می شود.

۵- آرام باشید

هنگام ورود به کلینیک زیبایی بسیار مهم است که احساس راحتی و آرامش کنید ، زیرا می خواهید بهترین درمان را تجربه کنید. خجالت نکشید و حتماً تمام سوالات خود را از متخصص لیزر بپرسید.

قبل از لیزر بیکینی چه کارهایی نباید انجام داد؟

حداقل یک ماه قبل از لیزر بیکینی اپیلاسیون و وکس نکنید! ریشه مو باید در فولیکول موجود باشد تا لیزر آن را شناسایی کند ،

بنابراین از اپیلاسیون ، استفاده از کرم های دفع کننده یا هر چیزی که ممکن است فولیکول مو را مختل کند ، خودداری کنید.

آیا قبل از لیزر موها باید اصلاح شوند؟

بله! یک روز قبل از جلسه لیزر موهای بیکینی ، محل را با ژیلت اصلاح نمایید. زیرا این کار باعث می شود تا سطح ناحیه بیکینی شما پاک شود و فقط  ریشه فولیکول های مو وجود داشته باشد.

در بعضی مواقع متخصص لیزر ممکن است خود پیش از انجام لیزر ، مجبور شود از ژیلت روی بدن شما استفاده نماید زیرا اگر مو خیلی بلند باشد ، لیزر تاثیر گذار نخواهد بود.

از طرفی بلافاصله بعد از تراشیدن ممکن است پوست موقتاً خشک شود و احتمال دارد مدتی طول بکشد تا غده های چربی موجود در پوست شما دوباره پر شوند.

اگر ما لیزر را هنگامی که پوست شما بسیار خشک است انجام دهیم ، ممکن است بعد از درمان ، پوست به شدت خارش یافته و تحریک شود. این واکنش ناراحت کننده خواهد بود و ممکن است چند روز طول بکشد تا بهبود یابد.

 

پس بهتر است اصلاح قبل از لیزر موهای زائد یک الی دو روز قبل تر بسته به میزان رشد مو انجام شود تا از عوارض جانبی ناشی از لیزر جلوگیری شود.

اصلاح ناحیه باید صحیح انجام شود اگر عجله کنید ممکن است دچار بریدگی شوید. در اینصورت لیزر را نمی توان روی بریدگی پوست انجام داد .

برخی از افراد در یک شب رشد مجدد جزئی دارند ، این مورد طبیعی است و در درمان شما اختلال ایجاد نمی کند ، بنابراین لازم نیست صبح روز جلسه این موها را بردارید.

همچنین از فشار سبک استفاده کنید ، سعی کنید تیغ را به آرامی روی پوست بکشید. فشار بیش از حد بر تیغ تراش  پوست شما زخم و بسیار حساس شود.

قبل از هر بار استفاده از ژیلت آن را تمیز و خشک کنید. با این کار از ایجاد باکتری در تیغ خود جلوگیری می کنید
قبل از لیزر لازم است موهای زائد اصلاح شوند اما نه اینکه ریشه مو کنده شود. تنها باید مویی که روی پوست وجد دارد

برداشته شود و ریشه مو برای انجام لیزر در پوست باقی بماند. اگر موها به درستی تراشیده نشده باشند ، درمان مؤثر نخواهد بود.

نکات مراقبتی بعد از لیزر بیکینی

  • برای خنک شدن محل درمان ، کاهش تورم و ناراحتی کمپرس یخ پس از لیزر بیکینی استفاده شود.
  • به مدت چند ساعت به ناحیه درمان نباید آب برسد.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی در ناحیه تحت درمان باید چهار یا پنج روز اول بعد از درمان از حمام گرم ، ورزش های هوازی ، ماساژ و غیره استفاده نشود.
  • بیماران باید حداقل یک ماه پس از درمان از قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب خودداری کنند.
  • ممکن است پزشک شما پس از لیزر بیکینی استفاده از کرم یا پماد خاصی را تجویز کند.

عوارض لیزر بیکینی

بیشتر افرادی که نگران عوارض لیزر بیکینی هستند از انجام آن خودداری می کنند. این ترس کاذب است و اصلا جای نگرانی نیست. هزاران نفر لیزر بیکینی انجام می دهند و از نتیجه آن رضایت دارند.

چرا شما یکی از آنها نباشید؟ لیزر بیکینی و سایر قسمتهای بدن اگر به طور صحیح انجام شود ، بدون آنکه پوست را تحت تأثیر قرار دهد نتیجه عالی می دهد و بدون عوارض است .

برای دوری از عوارض لیزر موهای بیکینی تنها کاری که باید انجام دهید اینست که پیش از انجام لیزر ، در مورد مرکزی که می خواهید در آنجا لیزر انجام دهید تحقیق کنید.

 

برخی عوارض لیزر موهای زائد وجود دارد که موقتی است و افراد کمی ممکن است آن را تجربه کنند. این موارد به شرح زیر است:

۱- لیزر موهای زائد ، رفع دائمی مو را تضمین نمی کند

برخی از موها می توانند در مقابل لیزر مقاوم باشند یا بعد از درمان دوباره رشد کنند. اگرچه ممکن است رشد موهای جدید ظریف تر و حالت کرکی داشته باشند. نتیجه ی نهایی لیزر بهتر و عالی تر از اپیلاسون می باشد.

تورم ملایم در اطراف فولیکول های مو که موقتی است.

۲- ممکن است تغییرات رنگدانه مخصوصاً در افرادی که پوست تیره دارند ایجاد شود.

این تغییرات معمولاً موقتی هستند قرمزی خفیف پوست که پس از مدتی برطرف می شود.

۳- سوزش موقتی در بافت پوست ایجاد می شود

ممکن است پوست شما بعداز لیزر منجر به تاول ، پوسته پوسته شدن ، زخم شدن یا تغییرات دیگر شود. برای افرادی که پوست تیره تری دارند باید مراقبت ویژه ای انجام شود.

در این افراد برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست بیرونی باید از لیزر کم شدت استفاده شود. در این مورد حساسیت در انتخاب متخصص لیزر مهم است.

هرکسی که برنزه انجام داده یا از اسپری برنزه کننده استفاده نموده ، باید صبر کند تا برنزه محو شود زیرا رنگدانه موجود در پوست ، نور لیزر را جذب می کند و از اثر بخشی درمان می کاهد.

همه ی این موارد  قبل از شروع لیزر بیکینی  کاملاً مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. این مهم است که متخصص لیزر به تمام سوالات شما پاسخ دهد.

بهترین دستگاه لیزر موهای بیکینی

انتخاب دستگاه مناسب برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی بسیار اهمیت دارد. گاهی افراد برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند به مراکزی مراجعه می نمایند که از دستگاههایی با تکنولوژی پایین تر استفاده می کنند.

صراحتا می گوییم یا لیزر بیکینی انجام ندهید و یا اگر انجام می دهید حاضر به سرمایه گذاری در زیبایی و سلامت خود باشید.

دستگاههای زیادی برای انجام لیزر بیکینی از قبیل الکساندرایت ، پلاتینیوم و … وجود دارد. از بین همه ی این دستگاهها ، لیزر مدیو استار با کیفیت ترین آنها می باشد.

این دستگاه به دلیل اینکه گران است بیشتر کلینیک های زیبایی ترجیح می دهند که از آن استفاده نکنند.

 

دستگاه مدیو استار تنها دستگاه لیزری است که این قابلیت را دارد که تغذیه رسانی ریشه مو را قطع کند. این دستگاه با ترکیبی منحصر به فرد از طول موج ها برای از بین بردن موهای مقاوم تر و ریز تر ارائه می دهد.

این دستگاه با داشتن طول موج لیزر ۸۱۰ + ۹۴۰ نانومتر و بزرگترین اندازه آن ، نوآورترین دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد در موارد دشوار و مقاوم در برابر لیزر می باشد.

طول موج ۹۴۰ مسیرهایی که به ریشه مو تغذیه رسانی می کنند را از بین می برد. با از بین بردن امکان تغذیه مو می توان انتظار داشت تعداد دفعاتی که به شارژ احتیاج دارید کمتر می شود.

 

اپیلاسیون بیکینی بهتر است یا لیزر بیکینی

برای شناختن گزینه بهتر بین اپیلاسیون و لیزر بیکینی ، دو روش را مقایسه می کنیم.

در مقایسه لیزر موهای زائد بیکینی و اپیلاسیون ، اپیلاسیون یک روش موقت برای برداشتن مو است که باعث کاهش مو می شود اما از رشد موهای بیکینی جلوگیری نمی کند در حالی که لیزر موهای بیکینی تقریبا یک روش دائمی است.

علاوه بر این ، اگر لیزر بیکینی و اپیلاسیون را بر اساس تحریک پوست پس از درمان مقایسه می کنیم. اپیلاسیون می تواند واکنش های آلرژیک و سوختگی به همراه داشته باشد ، در حالی که لیزر بیکینی خطر سوزش پوستبه همراه ندارد.

با این حال ، در صورت عدم انجام عمل توسط متخصص ، لیزر بیکینی ، خطر بالقوه تغییر رنگ و سوختگی را دارد. همچنین ، عمل اپیلاسیون بر خلاف لیزر موهای زائد بیکینی ، خطر ابتلا به عفونتهای مقاربتی (STI) را بهمراه دارد.

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام مقایسه لیزر موهای زائد بیکینی و اپیلاسیون مورد توجه قرار گیرد ، دردی است که در طی هر روش تحمل خواهد شد.

عمل لیزر بیکینی بین ۶ تا ۸ جلسه انجام می شود در حالی که اپیلاسیون بیکینی در یک جلسه انجام می شود. معمولاً در هنگام لیزر بیکینی، یا درد وجود ندارد یا جزئی است ، در حالی که درد و ناراحتی در طی روش اپیلاسیون قابل تجربه است.

از نظر اثربخشی لیزر بیکینی و اپیلاسیون ، بدون شک ، هر دو روش برای از بین بردن موهای ناخواسته در ناحیه بیکینی زنان قابل استفاده است ،

اما بسیار ضروری است که با متخصص پوست خود صحبت کنید تا نیازهای شما به عنوان یک فرد مشخص شود تا بدانید برای شما اپیلاسیون بیکنی بهتر است یا لیزر بیکینی؟ معمولا در بیشتر مواقع پاسخ لیزر می باشد.

بهترین کلینیک برای انجام لیزر بیکینی

۱- اگر به لیزر موهای بیکینی و یا لیزر موهای زائد سایر قسمتهای بدن علاقه مند هستید ، پزشکانی را انتخاب کنید که دارای مجوز در یک تخصص مانند پوست یا جراحی زیبایی باشند و در زمینه لیزر موهای زائد نیز دارای مجوز باشد.

۲- اگر یک دستیار پزشک یا پرستار دارای مجوز عمل لیزر را انجام می دهد ، مطمئن شوید که پزشک نظارت می کند و در طول درمان در دسترس است. در مورد سالنها یا سایر مکان هایی که به پرسنل غیرمجاز اجازه می دهد لیزر موهای زائد را انجام دهند ، محتاط باشید.

۳- قبل از لیزر موهای زائد ، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب یا خیر. پزشک شما به احتمال زیاد موارد زیر را انجام می دهد:

۴- تاریخچه پزشکی شما را ، از جمله استفاده از داروها ، تاریخچه اختلالات پوستی یا زخم و روشهای قبلی اصلاح مو را بررسی می کند.

در مورد خطرات ، مزایا و انتظارات ، از جمله اینکه لیزر موهای زائد چه کاری را برای شما انجام می دهد اگر اطلاعاتی نداشته باشید با شما گفتگو می کند.

۵- اگر خودتان اجازه بدهید  برای ارزیابی های قبل و بعد و بررسی های طولانی مدت عکس می گیرد.
در جلسه مشاوره ، درباره یک برنامه درمانی و هزینه های مربوط به آن صحبت می کند. لیزر موهای زائد معمولاً تحت پوشش بیمه نیست.

۶- برای پیشگیری از عوارض لیزر موهای بیکینی حتما به یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر و متخصص  مراجعه نمایید. ممکن است تبلیغات انجام گرفته برای لیزر موهای زائد با قیمت پایینتر ، شما را تحت تاثیر قرار دهد.

۷- هرگز به این تبلیغات اعتماد نکنید و حتما از قبل درباره ی کلینیک و متخصص مورد نظر خود اطلاعات کافی بدست آورید. دستگاههای باکیفیت لیزر موهای زائد ممکن است هزینه بالاتری داشته باشند. سلامتی ارزش کمی سرمایه گذاری بیشتر را دارد.

۸- پزشک همچنین دستورالعمل خاصی را برای آماده سازی برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

دوری از آفتاب :

اگر ناحیه ای که لیزر می کنید در معرض آفتاب است توصیه های پزشک خود را در مورد دوری از آفتاب قبل و بعد از درمان جدی بگیرید. هر زمان که بیرون می روید یک ضد آفتاب با SPF30 استفاده نمایید.

از هرگونه کرم های ضد آفتاب که پوست شما را تیره می کند ، خودداری کنید. در صورت داشتن پوست برنزه یا تیره پزشک ممکن است ، کرم سفید کننده پوست را تجویز کند.

اجتناب از سایر روش های حذف مو :

اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند و باید حداقل چهار هفته قبل از درمان از آنها خودداری کرد.

جلوگیری از داروهای رقیق کننده خون:

قبل از انجام لیزر بیکینی و یا لیزر موهای زائد سایر قسمتهای بدن به پزشک خود اطلاع دهید که از داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهاب استفاده می کنید.

اصلاح و تراشیدن مو روز قبل از لیزر توصیه می شود:

تراشیدن موهای بالای پوست را از بین می برد اما ریشه مو را در زیر سطح پوست سالم نگه می دارد. به همین دلیل بهترین روش اصلاح قبل از لیزر بیکینی و سایر قسمتهای بدن است.

قیمت لیزر بیکینی

قیمت لیزر بیکینی یا بسته به مرکز مراقبت از پوست یا کلینیک زیبایی ، پزشک یا متخصص انجام این روش ، نوع دستگاه لیزر مو ، منطقه ای که در آن زندگی می کنید و تعداد کل جلساتی که برای رفع کامل موهای زائد نیاز دارید ، متفاوت خواهد بود.

قیمت لیزر موهای زائد برای هر ناحیه از بدن نیز متفاوت است اما معمولا اگر لیزر فول بادی انجام دهید هزینه لیزر مو کاهش می یابد.

منبع:

گلدن رویا

——–.

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام میشود و چه عوارضی دارد ؟

ناحیه ی واژینال، بخش بسیار مهمی از بدن است و یکی از سخت ترین و نگران کننده ترین موهای زائد بدن برای خانم ها و آقایان موهای زائد این ناحیه و همچنین موهای زائد زیر بغل است.

برای از بین بردن این معضل امروزه لیزر موهای زائد یکی از بهترین درمان ها در این حیطه است. البته خیلی مهم است که قبل از این که تصمیم مهمی در مورد آن می گیرید، تحقیقات کافی انجام داده باشید.

پوست ناحیه تناسلی زنان بسیار حساس است و در روابط جنسی سالم تاثیر مهمی میگذارد همچنین این ناحیه از بدن در معرض انواع عفونت ها و آسیب های بافتی قرار دارد پس باید از روش هایی که آسیب کمتری به پوست وارد میکنند استفاده کنید.

تحقیقات پزشکی در آمریکا ثابت کرده است که نزدیک نیمی از زنان و دختران جوان و میانسال برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی خود از تیغ استفاده می کنند.

استفاده از این روش می تواند باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت های پوستی، بروز تبخال و زگیل تناسلی شود. تیغ علاوه بر این عوارض باعث ایجاد جوش و موی زیر پوستی نیز می شود.

لیزر بیکینی چگونه انجام میشود ؟

لیزر موهای زائد یک روش بسیار مهم پزشکی است که موهای ناحیه ی خاصی از بدن را به طور دائم از بین می برد. در این روش، طول موج خاصی از نور بر روی آن ناحیه از پوست که می خواهید عاری از مو شود، تابیده می شود.

وقتی این طول موج نور، جذب رنگدانه ی ملانین در ریشه ی مو شد، تبدیل به گرما می شود و همین گرما فولیکول مو را تخریب و از رشد مجدد مو جلوگیری می کند.

از آن جا که این روش برای اکثر پوست ها مناسب است تقریباً هر کسی می تواند از آن استفاده کند. مادامی که موهای شما به اندازه ی کافی ملانین (رنگ) برای جذب نور دارد، این روش موثر خواهد بود.

لیزرتراپی برای افرادی که موهای بلوند، قرمز، خاکستری یا سفید دارند، خیلی دشوار است. پس لازم است که قبل از این که تصمیم به انجام این کار بگیرید، با یک تکنیسین با تجربه و ماهر در این زمینه مشورت کنید.

یکی دیگر از معضلات خانم ها در مورد بیکینی و ژنیتال خود، تیره بودن این ناحیه از بدن است.

شما به راحتی می توانید این مشکل را پشت سر بگذارید. به این صورت که لیزر موهای زائد به راحتی ریشه و قسمت های تیره زیر پوست را از بین می برد و سبب می شود تا پوست ناحیه ژنیتال شما پس از انجام جلسات لیزر موهای زاید کاملا رنگی روشن و پوستی لطیف پیدا کند.

پس از لیزر موهای زائد ژنیتال دیگر نیازی به وکس کردن، استفاده از موم و دستگاه اپلیدی نیست و برای همیشه با موهای زائد بیکینی خود خداحافظی کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر از لیزر موهای زائد اندام تناسلی زنانه ، می توانید با تست یک شات، تاثیر لیزر را روی پوست این ناحیه ببینید.

با استفاده از روش لیزر می‌توانید در کمترین وقت، صاحب بهترین پوست شوید، علاوه بر این دیگر موهای زیر پوستی نخواهید داشت وتیرگی پوستتان نیز از بین خواهد رفت. با کمک لیزر پوستی همانند پوست اطفال خواهید داشت.

اکثر موهای زائد ناشی از عوامل ژنتیکی، انواع دارو، اضطراب، تغییرات فیزیولوژیک طبیعی پدید می آیند.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی کاملا غیرتهاجمی است . پس از گذراندن جلسات مختلف لیزر تغییرات محسوسی در نواحی مورد نظر مشاهده خواهید کرد که اکثر این نتایج دائمی هستند.

علاوه بر این، چون عوارض جانبی و دوره ریکاوری ندارد جای هیچ نگرانی در زمینه های مختلف وجود ندارد. وقتی روش لیزر موهای زائد، را با سایر روش‌های رفع موهای زائد مانند الکترولیز مقایسه می کنیم تفاوت قابل توجهی ملاحظه می کنیم.

انواع روش لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد بیکینی به چندین عامل از جمله رنگ مو، رنگ پوست، ضخامت تارهای مو و تراکم آنها بستگی دارد. پزشک شما قبل از درمان با لیزر، همه این عوامل را مورد بررسی قرار داده و اطمینان حاصل می‌کند که مناسب‌ترین سیستم لیزر و بهترین نتایج به شما ارائه می‌گردد.

بنابراین برای کسب نتیجه ی دلخواه از لیزر و برای ایمنی کار انتخاب یک شخص متخصص با تجربه بسیار حائز اهمیت می باشد.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و لیزر بیکینی یکی از پرطرفدارترین و معمول ترین لیزرها است که در کلینیک پوست و زیبایی دکتر عسگری انجام می شود .

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی به روش ها و مدل های مختلفی در کلینیک ما انجام می شود و این بستگی به درخواست خود شما دارد ،

مثلا شما می توانید درخواست کنید که همه ی موهای زائد این ناحیه را از بین ببرید و لیزر کنید ، یا اینکه به طور دلخواه قسمتی از موهای میانی را نگه داشته و لیزر نکنید.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی شامل ۸ جلسه لیزر درمانی است که فاصله زمانی بین جلسات ۶ هفته می باشد .

ما در کلینیک دکتر عسگری قبل از ورود به جلسات لیز درمانی ناحیه تناسلی از شما می خواهیم که موهای زائد ناحیه را تیغ زده و اصلاح کنید ( شما این کار را به طور دلخواه انجام می دهید.

چنانچه می خواهید تمام این ناحیه را لیزر کنید کلا تیغ بزنید ، ولی در صورت تمایل به نگه داشتن قسمت میانی فقط قسمتی را که می خواهید تیغ بزنید.) تا الگوی لیزر شما مشخص شود ، و ما دقیقا همان نواحی را که شما تیغ زده اید را لیزر می کنیم.

مزایای استفاده از لیزر بیکینی

اگر در نظر دارید از لیزر موهای ناحیه ی بیکینی استفاده کنید یا هنوز مطمئن نیستید که این کار را انجام دهید یا نه، باید بگوییم که این روش، مزایای بسیار بهتری از تراشیدن مو و وکس دارد و در ادامه برخی مزایای این روش را با هم مرور می کنیم:

1. کاهش رشد دائمی مو
از آن جا که این روش از گرما برای تخریب فولیکول مو در ناحیه ی بیکینی یا هر ناحیه مد نظر، استفاده می کند،

نتیجه ی آن کاهش دائمی حدود 70 درصد موهای خط بیکینی یا هر ناحیه ی مورد نظر است و مشخص شده است که استفاده از لیزر منجر به هیچ نوع آسیب به پوست شما یا بافت های اطراف نمی شود.

2. کاهش موهای زیر پوستی
اکثر زنان و مردان بعد از اصلاح موهای خود به شیوه ی تراشیدن، وکس، بند، یا حتی کرم های موبر، از تحریک پوست و وجود موهای زیرپوستی ناراحت هستند،

اما لیزر بیکینی مزیت مهمی دارد و آن، کاهش تحریک پوست و حذف این موهای زیرپوستی آزاردهنده است و مشخص شده است که بعد از لیزر، پوست تحریک نمی شود.

3. ماندگاری طولانی درمان
تا به حال شده که بخواهید مدت زمانی طولانی خط بیکینی بدون مویی داشته باشید؟ بسیار خب! استفاده از لیزر ناحیه ی بیکینی آن را به شما هدیه می دهد.

شما مدت زمان طولانی تری خط بیکینی صاف و بدون مویی خواهید داشت چون لیزر باعث می شود رشد موها به تاخیر بیافتد.

لیزر فولیکول‌های فعال ریشه مو را به طور انتخابی مورد هدف قرار می‌دهد و با دیگر نواحی پوست و اطراف آن کاری ندارد و در هر ثانیه به اندازه یک سکه از پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد

و این تاثیر بر روی پوست و مو تا مدت‌ها به طول می‌انجامد و شما می‌توانید با این روش برای مدت طولانی از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوید.

در واقع نتایج این روش دائمی و طولانی مدت است . با گذشت جلسات لیزر درمانی موها کمتر و نازک تر می شوند در نهایت موهای زائد ناحیه تناسلی ۷۵ تا ۹۰ درصد کاهش می یابد.

4. صرفه جویی در زمان
باعث صرفه جویی در زمان می شود ، و مدت زمان لازم برای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی کم است . درواقع برای هر جلسه ۱۵ دقیقه زمان لازم است ، تعداد جلسات ۸ جلسه است و فاصله بین جلسات ۶ هفته است.

5. صرفه جویی در هزینه
با همان هزینه ای که پیش از این برای انجام اپیلاسیون و استفاده از کرم ها و اسپری های موبر می پرداختید، شما می توانید موهای زائد ناحیه تناسلی خود را به هر مدلی که خواستید برای مدت طولانی ، لیزر کنید.

در صورتی که هزینه‌ی خرید تیغ یا موم زدن را در بلندمدت در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که لیزر موهای زائد تا حدود بسیار زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

علاوه بر این در این روش با تقبل هزینه لیزر بیکینی میتوانید موهای زیر پوستی و جوش‌های ناشی از رشد موهای زیرپوستی را از بین ببرید .

علاوه بر این شما می‌توانید در بین جلسات لیزردرمانی موهای خود را تیغ بزنید، پس نیازی نیست که مانند روش موم زدن، در یک مدت زمان مشخص مجبور باشید که منتظر بمانید تا موهای زائد رشد کنند و از بابت آن خجالت بکشید.

عوارض لیزر بیکینی
هنگام زدودن موهای ناحیه ی واژینال، باید از ریسک های موجود مطلع باشید و اگر به استفاده از لیزر علاقه دارید هم باید از خطرات بالقوه ی این روش اطلاع داشته باشید:

1. ممکن است به طور موقت دچار تحریک و سوزش شوید
این اتفاق ممکن است رخ دهد، به ویژه اگر بار اولتان باشد. در این صورت احتمالاً به طور موقت دچار تورم و قرمزی در خط بیکینی یا ناحیه ی تحت درمان می شوید.

البته این اتفاق کاملاً طبیعی است اما به هرحال باید از آن آگاه باشید.

2. ممکن است دچار تغییر رنگ پوست شوید
این اتفاق یکی از بزرگ ترین اثرات جانبی لیزر موها است و در میان زنان رنگین پوست بسیار شایع است. اگر پوست شما تیره تر باشد، ممکن است

تغییرات رنگدانه ای مانند هایپرپیگمنتیشن (تیره تر شدن پوست) یا هیپوپیگمنتیشن (کم رنگ تر شدن پوست) را در ناحیه ی بیکینی یا ناحیه ی تحت درمان تجربه کنید.

این تغییر رنگ ممکن است چند هفته طول بکشید یا دائمی باشد، پس خیلی مهم است که قبل از استفاده از این روش، با یک تکنیسین آگاه و حرفه ای در این مورد مشورت کنید.

اما در مجموع لیزر ناحیه بیکینی آنقدر هم پیچیده نیست. هرگونه خدماتی که با کلمه “لیزر” همراه باشد ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد اما این روش بسیار ساده است.

در این روش فولیکول‌ها و ریشه موهای زائد ناحیه بیکینی توسط انرژی لیزر از بین می‌روند در نتیجه دیگر موهای زائد جدید تولید نمی‌شوند.

دستگاه های مناسب برای لیزر بیکینی
ازدستگاه های لیزر متفاوتی در ناحیه بیکینی می‌توان استفاده کرد‌. تنها تفاوت این دستگاه ها در طول موج آن¬ها است که بر روی پوست می تابانند و هرچه این طول موج بیشتر باشد، عمق نفوذ آن به پوست بیشتر شده و کمتر رنگدانه های پوست را درگیر میکند و از آسیب به پوست و آزردگی آن جلوگیری می‌شود.

در ادامه این مقاله ما به معرفی چند دستگاه لیزر کاربردی و مناسب برای رفع دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی می پردازیم که عبارتند از:

لیزر دایود (Diode)
لیزر الکساندریت (Alexandrite)
لیزر ان دی یاگ (ND:YAG)
لیزر الکساندرایت کوترا
برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره هر کدام از این دستگاه های لیزر موهای زائد شما می توانید بر روی کلمات لینک شده در بالا کلیک کنید.

نکات مهم قبل از لیزر بیکینی
1. باید مصرف داروهای خاصی را متوقف کنید
این درمان درست مانند اپیلاسیون با مصرف برخی داروها سازگار نیست. حداقل یک هفته پیش از لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی مصرف داروهایی که نسبت به نور حساس هستند باید متوقف شود.

مثلاً اکثر آنتی‌بیوتیک‌ها به نور حساس هستند بنابراین اگر عفونتی در بدن‌تان دارید بهتر است که این درمان را چند هفته به تعویق بیاندازید.

داوطلبان نباید از محصولات پوستی استفاده کنند که دارای کنشگر قوی مانند رتینوئید یا آلفا هیدروکسی اسید هستند. این ترکیبات می‌توانند میزان تغییر و تبدیلات سلول‌های پوست را افزایش دهند

در نتیجه پوست در طول مدت درمان آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به نور آفتاب پیدا کرده و سوزش و التهاب بیشتری خواهد داشت.

اگر از تاثیر داروهای مصرفی خود بر روی درمان ناحیه بیکینی با لیزر مطمئن نیستید حتماً در این زمینه با دکتر مشورت کنید.

2. نتایج نهایی پس از ۶ الی ۸ جلسه درمانی پدیدار می‌شوند
افراد با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین تعداد جلسات درمانی بسته به افراد متفاوت است. لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی زمانی موثر است که موها در بازه نرخ رشد فعال خود قرار دارند.

قسمت‌های مختلف بدن نرخ رشد متفاوتی دارند بنابراین مدت زمان درمان آن‌ها می‌تواند کمتر و بیشتر شود، اما اکثر افراد با ۶ الی ۸ جلسه درمانی می‌توانند به نتایج دلخواه خود که از بین رفتن کامل موهای زائد بیکینی است دست یابند.

3. باید به طور منظم در جلسات درمانی شرکت کرده و دوره درمان را تکمیل کنید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند کامل نکردن دوره درمان است، یعنی زمانی که نرخ رشد موهای زائد کاهش یافت ادامه درمان را رها می‌کنند.

پس اگر می‌خواهید درمان‌تان موثر باشد به توصیه‌های دکتر توجه کنید.

4. اگر در دوره قاعدگی خود هستید اصلا نگران نباشید
بر خلاف اپیلاسیون نیازی نیست که در دوره قاعدگی لیزر بیکینی را کنسل کنید. بسیار مهم است که جلسات درمانی را به طور منظم پیگیری کنید.

اگر در دوره قاعدگی خود به سر می‌برید و می‌خواهید لیزر ناحیه بیکینی را انجام دهید، از شما خواسته می‌شود که از تامپون استفاده کنید.

5. پیش از جلسات درمانی ناحیه تحت درمان را شیو کنید
از شما تقاضا داریم پیش از مراجعه برای درمان ناحیه بیکینی را شیو کنید تا لیزر بتواند به راحتی به ریشه موها نفوذ کند. سعی کنید که هیچ مویی بر روی سطح خارجی پوست باقی نماند. این موضوع بسیار اهمیت دارد.

باید یک ماه پیش از درمان از اپیلاسیون، وکس و کندن مو اجتناب کنید چون ریشه موها باید کاملاً سالم و دست نخورده باقی بمانند تا لیزر بتواند به خوبی آن‌ها را از بین ببرد.

برای اینکه فولیکول‌های مو بتوانند لیزر را به خوبی جذب کنند باید پیش از هر جلسه درمانی پوست را آماده کنید.

برای کسب بهترین نتایج باید هرگونه محصولات پوستی مانند لوسیون‌ها، پودرها، عطر، دئودورانت و… را از ناحیه بیکینی پاک کنید.

استفاده از هر گونه روش دیگر نظیر موم، وکس، اپیلاسیون و نظائر آن 4 هفته قبل از درمان مجاز نیست. زیرا برای انتقال انرژی لیزر به ریشه موها نیاز به ساقه مو در زیر پوست می باشد.

6. مراحل لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی
لیزر مو اندام تناسلی روشی برای کاهش دائمی موهای زائد است و بعد از لیزر موها کاهش می یابد و رفته رفته ظریف تر و نازک تر می شود و با گذشت جلسات سرعت رشد کاهش یافته و رنگ موها هم روشن تر خواهد شد .

مدت زمان لازم هم در این روش کم است. هر جلسه به مدت ۱۵ دقیقه طول می کشد . بر خلاف روش موم در بین جلسات می توانید از تیغ زدن برای کوتاه کردن موها استفاده کنید .

همانطور که قبلا گفته شد لیزر فولیکول¬های فعال ریشه مو را مورد هدف قرار می‌دهد. بنابراین به ریشه های از مو که در حال استراحت هستند کاری ندارد و ممکن است این ریشه ها که در حال استراحت بودند دوباره رشد کنند.

بنابراین نباید انتظار داشت که در یک جلسه انجام لیزر درمانی، موهای زائد ناحیه بیکینی از بین برود.

به همین دلیل فرد به بیش از یک جلسه لیزر درمانی برای حذف موهای زائد بدن نیاز دارد. برای ناحیه بیکینی بین 6 تا ۸ جلسه برای از بین بردن موهای زائد نیاز است. فاصله بین هر جلسه ۶ تا ۸ هفته می باشد.

نکات ایمنی مهم در حین انجام لیزر بیکینی
حتما از عینک محافظی که پزشک در اختیار شما قرار می دهد، استفاده شود. زیرا لیزر به شبکیه چشم آسیب می‌رساند.
هنگام انجام لیزر از دستگاه خنک کننده استفاده شود. زیرا لیزر بر روی پوست گرما تولید می‌کند و از این طریق به ریشه مو آسیب می‌رساند. بنابراین باید به مراکز لیزر درمانی مراجعه شود که هنگام انجام لیزر از دستگاه خنک کننده استفاده می‌کنند.
در حین انجام لیزر موهای زائد بوی نامطبوعی شبیه به بوی گوگرد در هوا پراکنده می‌شود. برای اینکه این بو از محیط خارج شود، باید کلینیک‌ها مجهز به هواکش‌ها و دستگاه‌های تهویه قوی باشند.

از همه مهمتر اینکه مراکز و کلینیک‌هایی را برای لیزر درمانی انتخاب ‌کنید که حتما دارای افراد متخصص و تکنسین‌های مجرب باشد، تا بتوانید نتایج مطلوبی از انجام لیزر موهای زائد داشته باشید.

مراقبت های لازم پس از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی
پس از درمان باید از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب خودداری نموده و از کرم‌های ضد آفتاب در ناحیه بیکینی نیز استفاده کنید.

در صورت مشاهده هرگونه رشد موی زائد در بین جلسات لیزردرمانی باید آن‌ها را شیو کنید، البته همچنان باید از وکس کردن و بند انداختن خودداری نمایید.

  • از لباس های زیر نخی و گشاد استفاده کنید.
  • از لمس نقاطی که لیزر انجام داده اید، خودداری کنید.
  • می توانید از آلوئه ورا برای بهبود وضعیت پوست خود در این ناحیه استفاده کنید.
  • تا یک هفته از رفتن به سونا خودداری کنید.
  • از آب ولرم برای شستشوی ناحیه بیکینی استفاده کنید.
  • هزینه لیزر موهای زائد بیکینی

 

به طور کلی هزینه لیزر موهای زائد بیکینی کاملا به میزان مویی بستگی دارد که سطح منطقه مورد نظر شما و تعداد جلسات آن بستگی دارد. در هر جلسه معمولا 20 درصد موهای زائد حذف می شود و شما برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود باید این رویه را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید که فاکتور مهم در هزینه لیزر موهای زائد بیکینی و ژنیتال مرکزی ست که در آن به لیزر موهای زائد خود اقدام می کنید. این فاکتور را با توجه به موارد زیر می توان مورد بررسی قرار داد:

تجربه اوپراتور لیزر موهای زائد باید بالا باشد
کلینیک و مرکز لیزر موهای زائدی که در آن اقدام به لیزر موهای زائد بیکینی خود کرده اید تجربه کافی در این امر را داشته باشد.
دستگاه لیزر موهای زائدی که در آن مرکز استفاده می شود نیز باید به روز و با کیفیت باشد.
مرکز لیزر موهای زائد شما باید حتما قادر به از بین بردن موهای زائد بدن شما با تمام رنگ پوست ها و موها باشد.
دسترسی راحت به مرکز لیزر
قیمت مناسب با توجه به پروسه
لازم به ذکر است ، از آنجا که ناحیه بیکینی یکی از نقاط کوچک تا متوسط محسوب می‌شود، بنابراین حذف موهای زائد ناحیه تناسلی توسط لیزر هزینه چندانی نخواهد داشت.

سوالات رایج درباره لیزر بیکینی

آیا لیزر موهای زائد بیکینی درد دارد ؟

جواب این سوال در افراد مختلف متفاوت است. افراد مختلف دارای تجربه های متفاوتی از انجام لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی دارند.

درد لیزر بر روی این ناحیه به صورت سوزش، سوزن سوزن شدن و یا کشیده شدن کشی بر روی پوست توصیف شده است.

از آنجا که آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین ممکن است بنابر تشخیص پزشک هنگام لیزر درمانی از کرم‌های موضعی بی حسی استفاده شود و یا برای بعضی افراد استفاده نشود.

آیا استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بیکینی روشی دائمی است؟

در جواب این سوال باید گفت خیر. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یک روش قطعی است ولی ۱۰۰% تضمینی نیست. لیزر تنها حدود 80 تا 90 درصد از موهای زائد بدن را ازبین می برد.

زیرا لیزر تنها فولیکول¬های فعال ریشه مو را به طور انتخابی هدف قرار می‌دهد. بنابراین به ریشه هایی از مو که درحال استراحت هستند، کاری ندارد و این ریشه ها پس از مدتی دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

بنابراین نباید انتظار داشت که با استفاده از لیزر موهای زائد بدن به صورت دائمی آن¬ها از بین خواهند رفت. بلکه باعث نازک تر شدن و کمتر شدن آنها خواهد شد.

 

منبع:

دلگرام

———————.

لیزر بیکینی چگونه انجام می شود؟

بسیاری از افراد که می خواهند لیزر بیکینی انجام دهند این سوال را از خود می پرسند که لیزر بیکینی چگونه انجام می شود؟

ما در این مقاله قصد داریم که به طور کامل و جامع به شما دوستان عزیز بگویییم که لیزر بیکینی چگونه انجام می شود؟ پس اگر این سوال ذهن شما دوستان را هم به خود دگیر کرده است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا به پاسخ سوال خود برسید.

یکی از روش هایی که سالیان سال در تمام جهان انجام می شود و روشی بسیار موثر است لیزر بیکینی است ، حال می دانید که به چه علت لیزر بیکینی در میان افراد محبوبیت پیدا کرده است ؟

برای اینکه اثر آن بلند مدت می باشد یعنی هنگامی که فردی لیزر بیکینی انجام می دهد مدت بسیار زیادی اثر آن می ماند و مانند دیگر روش ها سریع تاثیرشش نمی رود .

کنترل موهای ناحیه بیکینی خود یک دردسر مداوم است. شما می توانید موهای زائد بیکینی را با ژیلت به سرعت اصلاح کنید ، اما مو در طی چند روز دوباره رشد می کند.

کرم های موبر در عرض چند دقیقه موها را حذف می کنند اما جدا از رشد سریع و مجدد مو ممکن است بوی بسیار بدی نیز داشته باشند.

علاوه بر این پودر موبر حساسیت های شدید پوستی را هم برای افراد در ناحیه بیکینی به وجود می آورد که باعث خارش و قرمزی شدید می شود.

حتی این امکان وجود دارد که برخی از افراد اپیلاسیون با موم یا دیگر مواد را در نظر بگیرید که مو را از ریشه خارج می کند.

با این روش هفته ها مو رشد نمی کند ، اما اپیلاسیون یک روند بسیار دردناک است ، موها زیرپوستی رشد می کنند و ممکن است پوست دچار قرمزی و خارش شود.

 

انواع لیزر مو های زائد بیکینی عبارت اند از: 

  • لیزر دیود : موثرترین نوع لیزر برای پوست‌های روشن و تیره می‌باشد.
  • لیزر الکساندرایت : این نوع لیزر سریع‌ترین نوع لیزر جهت از بین بردن موهای زائد محسوب می‌شود و برای رفع موهای زائد در نواحی بزرگتر بدن مناسب است.
  • لیزر ND-YAG : این نوع لیزر برای انواع پوست مناسب می‌باشد. می‌توان از این لیزر برای پوست‌های برنزه نیز استفاده کرد. البته لیزر ND-YAG به اندازه انواع دیگر لیزر مؤثر نمی‌باشد.

لیزر بیکینی چگونه انجام می شود؟

یکی از سوال هایی که افراد در موردش سوال بسیار می پرسند این است که لیزر بیکینی چگونه انجام می شود؟ یکی از موثر ترین روش ها برای از بین بردن مو های زائد لیزر بیکینی که به صورت دائم است ،

اگر شما یک خط بیکینی صاف را دوست دارید ، ما در کلینیک زیبایی گلدن رویال دستگاه های لیزر موهای زائد مناسب انواع پوست را استفاده می کنیم.

بر خلاف تراشیدن یا اپیلاسیون ، که می تواند برآمدگی های ناخوشایند ، قرمزی ، موهای زائد یا تیرگی شدید پوست ایجاد کند ،

با انجام  لیزر موهای زائد اینگونه به نظر می رسید که انگار هیچوقت مو نداشته اید و حتی اگر لیزر خود را بعد از سالها اصلاح و اپیلاسیون انجام می دهید همین  نتیجه را خواهید دید.

بنابراین دست از گزینه های حذف موقت و ناخوشایند مو بردارید و همین امروز لیزر بیکینی را شروع کنید.

مراقبت های قبل از لیزر بیکینی

افرادی که می خواهند لیزر بیکینی انجام دهند، باید مراقبت های پیش از لیزر بیکینی را انجام دهند ، فردی که می خواهد لیزر بیکی انجام دهد باید یک هنفته قبل از اینکه برای لیزر برود با استفاده از تیغ قسمت مورد نظر را بتراشد،

به این نکته حتما دقت کنید که حتما برای تراشیدن باید از تیغ استفاده نمایید و از اپلاسیون و یا موم و وکس و … استفاده نکنید زیرا استفاده از هرکدام از این روش­ها خطراتی را در حین درمان برای شما ایجاد خواهد کرد،

باید یک ماه پیش از درمان از انواع روش­ هایی که با پوست ربط دارند (مانند وَکس و اپیلاسیون) خودداری کنید چون ریشه موها باید کاملاً سالم و دست نخورده باقی بمانند تا لیزر بتواند به خوبی آن‌ها را از بین ببرد.

2 ساعت قبل از لحظه آغاز لیزر بیکینی باید ناحیه مورد را به طور دقیق با تیغ بتراشید. برای کسب بهترین نتایج باید هرگونه محصولات پوستی مانند لوسیون‌ها، پودرها، عطر، دئودورانت و… را از ناحیه بیکینی پاک کنید و هرگز از آن استفاده نکنید.

  • شیو و اصلاح با تیغ : برای رسیدن به بهترین نتیجه دوازده تا بیست و چهار ساعت قبل از انجام لیزر، موهای ناحیه ی مورد نظر را با تیغ یا ژیلت شیو کنید.
  • استحمام : پیش از مراجعه حتما حمام کنید، چون رعایت بهداشت در این روند بسیار اهمیت دارد. از شوینده هایی که PH آن ها برای ناحیه ی بیکینی و واژن مناسب است استفاده کنید. از مصرف محصولات شیمیایی معطر اجتناب کنید. مواد شیمیایی موجود در این محصولات پوست حساس این نواحی را تحریک پذیر می کنند و بعد از لیزر باعث سوش و خارش می شوند.
  • به هیچ عنوان در معرض اشعه ی نور خورشید قرار نگیرید : قرار گرفتن در معرض اشعه ی نور خورشید و برنزه کردن قبل از لیزر، باعث کاهش تاثیر آن شده و زمینه ی آسیب به پوست را فراهم می کند.
  • لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید : از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید. لباس های تنگ با پوست اصطکاک ایجاد کرده و  آن را تحریک پذیر می کنند.
  • استرس خود را کنترل کنید : ممکن است حین درمان احساس خجالت کنید و معذب باشد. اما سعی کنید آرامش خود را حفظ و استرس خود را کنترل کنید. کلینیک خانه ی سفید با کادر درمانی بسیار مجرب و حرفه ای تلاش می کند که محیطی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم کند.

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی

یکی از موارد هایی که باید بسیار حواستان باشد که به هیچ عنوان انجام ندهید دست زدن به ناحیه مورد نظر است. ناحیه تناسلی ممکن است که ملتهب باشد و با هر دست زدن شما دچار مواردی مانند سوزش یا خارش شود.

در صورت مشاهده چنین حالتی بهتر است که سریعا پزشک را در مورد آن آگاه کنید. یکی از فعالیت­ هایی که بسیار در این مورد مفید است،

استفاده از کمپرس یخ است. از آن جایی که لیزر از طریق گرما فولیکول­ های پوست را از بین می­ برد،

دمای مناطق موردنظر ممکن است که بسیاری بالا باشد. به همین دلیل بهتر است که پس از لیزر بیکینی از کمپرس یخ استفاده کنید تا دمای بدن و پوست پایین­تر بیاید.

سعی کنید پس از انجام این روش لیرز، از تیغ زدن و شیو کردن استفاده نکنید. تیغ کشیدن بر روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد و روش درمان را بی ­اثر می­ کند.

ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید. انجام این کار اشکالی ندارد. اما در طول زمان نیاز به آن کمتر می‌شود.

همچنین تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید.

هر کدام از این روش­ ها باعث خواهد شد که برای شما مشکلی به وجود بیاید. البته استفاده از تیغ بعد از سه روز پس از درمان مانعی ندارد.

  1. از لباس زیرهای جنس نخی مرغوب و گشاد استفاده کنید
  2. از ژل های خنک کننده ایی که کلینیک یا متخصص برای شما تجویز می کند استفاده کنید.
  3. از آب ولرم برای شستشوی ای نواحی استفاده کنید.

تفاوت لیزر بیکینی با لیزر برزیلی چیست ؟

بسیاری از افراد هنوز فرق بین لیزر بیکینی و لیزر برزیلی را نمی دانند، این دو لیزر بسیار به یکدیگر شبیه هستند و اکثرا افراد آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند،

از آنجایی که صحبت کردن درباره این موضوع برای برخی خانم‌ها سخت است ترجیح می‌دهند تا به جای پرسیدن از متخصص در اینترنت درباره آن بخوانند.

  • لیزر خط بیکینی
    به ناحیه خارج از خط شُرت، خط بیکینی می‌گویند. لیزر خط بیکینی معمولاً تا 3 اینچ فراتر از این خط را پوشش می‌دهد و این ناحیه را کاملاً تمیز و بدون نقص می‌کند. در این روش برخی از نواحی مانند لبه‌های بیرونی واژن و بالای ناحیه شرمگاهی که زیر لباس‌زیر قرار دارند نیز تحت درمان قرار می‌گیرند که البته لیزر این نواحی به انتخاب خود داوطلب بستگی دارد.
  • لیزر برزیلی
    در این روش نواحی بیشتری نسبت به خط بیکینی تحت درمان قرار می‌گیرند، مانند لبه‌های بیرونی واژن و خط باسن. در این روش قسمتی از موهای ناحیه شرمگاهی به شکل یک نوار باریک باقی می‌ماند. در لیزر برزیلی داوطلب باید کاملاً برهنه شود.

می‌توانید هر دوی این گزینه‌ها را به انتخاب خود سفارشی کنید.

لیزر بیکینی یا اپلاسیون بیکینی ؟ کدام یک بهتر است ؟

برای انتخاب بهتر، دو روش را با هم مقایسه می کنیم.

  • همان طور که می دانید اپیلاسیون یک روش موقت برای حذف موهای زائد است. اپیلاسیون سرعت رشد مو ها را کاهش می دهد، اما از رویش مجدد آن ها جلوگیری نمی کند. بر خلاف آن، لیزر با تخریب فولیکول موهای بیکینی با درصد بالایی رشد آن ها را متوقف می کند و روشی با اثرگذاری دائمی است.
  • در اپیلاسیون خطر آسیب و تحریک پوست وجود دارد. در حالی که لیزر ، اگر به دست متخصص انجام شود، روشی بسیار کم عارضه است.
  • در روش اپیلاسیون بر خلاف روش لیزر موهای زائد بیکینی، احتمال انتقال بیماری های عفونی مقاربتی (STI) زیاد است.
  • روش لیزر بیکینی بین شش تا هشت  جلسه با دردی جزئی و قابل تحمل همراه است و پس از پایان دوره، دیگر بابت از بین بردن موهای زائد خود دردی نخواهید کشید. درست است که اپیلاسیون بیکینی در یک جلسه انجام می شود، اما هر جلسه باید درد زیاد آن را تحمل کنید.

لیزر بیکینی شامل چه قسمت هایی می باشد ؟

بسیاری از افراد هنوز نمی دانند که لیزر بیکینی دقیقا شامل چه قسمت هایی از بدن می باشد،

از آن جایی که صحبت کردن و بحث کردن در این باره می تواند برای بسیاری از افراد خجالت آور باشد خانم ها دوست دارند که خودشان به تنهایی و مستقیما در مورد این مسئله تحقیق کنند به جای این که از تکنسین لیزر مو های زائد سوال نماییند ،

با این حال می توانید اطمینان داشته باشید که متخصصان لیزر کلینیک آوینا تهران مشاوره حرفه ای و رایگان ارائه می دهند و درباره همه مواردی که باید بدانید اطلاعات ارائه می دهند.

لیزر بیکینی شامل تمام قسمتهایی می باشد که قسمت جلوی لباس زیر آن را می پوشاند به علاوه کمی خارج از لباس. توجه داشته باشید که لیزر باسن و خط باسن از این ناحیه جداست و شما می توانید برای این نواحی نیز لیزر انجام دهید.

چه کسانی می توانند لیزر بیکینی انجام دهند ؟

در ابتدا که می خواستند لیزر مو های زائد را معرفی کنند ، تنها فقط برای افراد با پوستی روشن و مو های تیره در نظر گرفته شده بود با این حال ، فناوری ها و دستگاههای لیزر جدید برای همه ی انواع پوست نتایج خوبی را ارئه می دهد.

آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟

باید از این موضوع آگاه باشید که لیزر مو های زائد تنها بر روی مو ها انجام نمی شود و پوست نیز درگیر آن است،

لیزر موهای زائد فقط روی موها انجام نمی شود و پوست نیز درگیر است. بنابراین می تواند درد داشته باشد.  بیشتر بیماران فقط احساس ناراحتی جزئی دارند و این طبیعی است. هرچه موهای بیشتری را از بین ببریم ، دردناکتر خواهد شد! بنابراین تحمل کنید.

برخی از دستگاههای لیزر وجود دارند که میزان درد را به حداقل می رسانند. همچنین متخصص لیزر ممکن است به شما پیشنهاد دهد  برای کاهش درد ، پیش از انجام کار از کرم های بی حس کننده و یا کمپرس یخ استفاده نمایید.

آیا نتیجه لیزر بیکینی دائمی می باشد؟

لیزر موهای زائد کاهش رشد دائمی مو  است و نه حذف دائمی موهای زائد. لیزر فولیکولهای موی فعلی شما را هدف قرار داده و از بین می برد ، اما به دلیل تغییرات هورمونی یا تغییر وزن ، می تواند فولیکولهای جدید ایجاد شود.

منبع:
کلینیک کاویا

 

 

حتما ببینید

دلایل ایجاد واژینیسموس

واژینیسموس چیست؟

اگر می خواهید درباره واژنیسموس بیشتر بدانید ، این مقاله را بخوانید. در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *