این زغال های سیاه بودند که زندگی ام را نجات دادند

این ذغال های سیاه بودند که زندگی ام را نجات دادند

من پسری بودم اهل کار و تلاش. بی وقفه، گاها دوشیف، سه شیفت و هرجه در توانم بود میگذاشتم با کارگری و سختی روزگارم را می گذراندم اما همیشه در آخر میدیدم که هیچ پولی برایم نمانده و هرچه کار کرده ام خرج روزانه و ماهانه من وخانواده ام میشود.در همین اوضاع و احوال با دوستی آشنا شدم که تولید کننده انواع ذغال بود.ابتدا به عنوان پیک آنجا مشغول شدم اما رفته رفته دوستی ما عمیق تر شد و اطلاعات خوبی راجع به این ماده سیاه کثیف اما پولساز بدست آوردم که زندگی ام را متحول کرد.خوشحال میشوم این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارم.
ذغال چینی
یکی از تولیدکنندگان برتر در خاورمیانه کشور چین است که به راحتی می توان گفت یکی از پر در آمد ترین شغلهای پر در آمد به شمار می رود که به دلیل فراوانی مواد اولیه زغال چینی برش خورده فشرده بامبو را تولید می کنند. زغال چوب بامبو از گونه های درخت بامبو است که با چوب به صورت زغال شده با استفاده از پسماند گیاهان و یا ساقه درخت بالغ بامبو تولید می شود و در مراحلی که در گرمای ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد می سوزانند و آن را تبدیل به زغال بامبو می کنند. زغال بامبو یک نوع چوب نفوذ پذیر است که در ساخت کربن فعال بسیار تاثیر گذار است. در زمان مینگ چوژو تا امروز زغال چوب بامبو می توان گفت دارای تاریخ چینی بسیار بالایی که از سال ۱۴۸۶ قدمت دارد که همچنین در زمان سلسه چینگ به این نوع زغال اشاره شده است.

ذغال چینی

ذغال فشرده
زغال فشرده بدون دود یکی از پرفروش ترین نوع زغال موجود در سطح بازار می باشد که به دلیل شکل ظاهری زیبا و منظم و سایر خصوصیات عالی که دارد جزو پرطرفدارترین زغال های موجود در سطح بازارهای داخلی و جهانی به حساب می آید. لازم به ذکر است که خرید عمده این محصول تاثیر بسزایی در کاهش قیمت نهایی آن داشته و مقرون به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود، چراکه در صورت خریدار و فروشنده متحمل هزینه های گزاف و اضافی نخواهند شد و این مساله برای آن دسته از افرادی که دنبال قیمت ارزان تری هستند مهم می باشد. به طور کلی زغال دارای موارد مصرف گسترده ای است و از آن جهت تهیه آتش برای درست کردن انواع کباب و قلیون بهره می گیرند، و جزو ثابت دورهمیها برای تهیه کباب و قلیون به حساب می‌ آید. از انواع مختلف این محصول می توان به زغال لیمو، زغال بلوط، کبابی، زغال فعال، بامبو و… اشاره کرد، زغال باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به راحتی خرد و پوک نشود در واقع از خصوصیات یک زغال خوب می توان به رنگ براق و درخشان آن اشاره کرد همچنین یک زغال خوب باید دارای بافتی سفت بوده تا به راحتی خرد و شکسته نشود همچنین بافت سفت آن باعث می شود به راحتی و به زودی نسوزد و تمام نشود.

ذغال فشرده

ذغال کبابی
کباب درست کردن این روزها به یک سرگرمی برای دور همیها تبدیل شده است و بیشترین مصرف زغال، مصرف زغال کبابی است که جز پرفروش ترین و با کیفیت ترین زغالها در حیطه پخت و پز به حساب می آیند. جالب است بدانید یکی از کاربردهای اصلی زغال که اکثر افراد آن را نمی دانند در تهیه فولاد است که این مبحث بسیار پیچیده بوده و در این مقاله در مورد آن صحبت نمی شود. همان گونه که اکثر شما عزیزان می دانید در گذشته از زغال چوب برای ساخت باروت استفاده می شد. دانشمندان دریافته بودند که زغال در معرض حرارت شدید حالتی پیدا می کند که نیروی جذب گازش بیشتر می شود و در جنگ جهانی اول نیز از این اکتشاف برای ساخت ماسک ضد گاز استفاده شد که امروزه آن را زغال زنده می نامند. جالب تر آنکه یکی از مهم ترین خواص زغال زنده این است که با وجود جذب فراوان گازهای سمی اکسیژن هوا را به مقدار بسیار ناچیزی جذب می کند و با زدن آن ماسکها می توان به راحتی نفس کشید. برای عزیزانی که به دنبال زغال خوب هستند باید بگوییم که ویژگیهای زغال خوب بسیار ساده است و مهم این است که خاموش نشود، بدون باد زدن نیز روشن بماند، با دوام باشد، گاز و بو نداشته باشد، دود نکند، جرقه نداشته باشد، پر حرارت باشد و خاکستر فروانی تولید نکند.

ذغال کبابی

 

 

حتما ببینید

توت خشک درجه یک

توت هایی که شما را در ماراتن زندگی پیروز می کند

زندگی همانند یک مسابقه است که همه در آن تلاش دارند تا زندگی بهتری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *