طرز تهیه خورش کیوی

در دنیای یکنواخت غذاهای روزمره، هر از چند گاهی طعم تازه و دلپذیری بر سر سفره هایمان باز می شود که می تواند جلوه ای تازه به پخت و پز و لذت بردن از غذا ببخشد. خورش کیوی با طعم فوق العاده و ترکیبی خلاقانه از میوه ها و گوشت از آن دسته غذاهایی است که می تواند تجربه ای جدید و دلپذیر را برای شما رقم بزند.

برای تهیه خورش کیوی خوشمزه و متنوع ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید سپس گوشت را اضافه کرده و با ادویه تفت دهید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از تفت دادن آب اضافه کنید تا گوشت بپزد. در حین پخت، آلوهای خورشتی را اضافه کنید، کیوی ها را حلقه حلقه کنید و تفت دهید. در 15 دقیقه آخر پخت، زعفران دم کرده را به خورش اضافه کنید و در نهایت طعم آن را تنظیم کنید.

عناصر مقدار
کیوی 4 عدد (سخت و ترش)
یک پیاز 1x
گوشت 150-200 گرم
رب گوجه فرنگی 1 تا 2 قاشق غذاخوری
ادویه جات (نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر گوجه فرنگی) کافی
آلو خورشتی به مقدار مورد نظر
قند نصف قاشق غذاخوری
زعفران 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش کیوی

مرحله 1: پیاز را آماده کرده و تفت دهید

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. سپس در یک قابلمه متوسط ​​با کمی روغن پیازها را با حرارت ملایم تفت دهید تا قهوه ای طلایی و شفاف شوند. این کار باعث آزاد شدن طعم پیاز در غذا می شود.

مرحله 2: گوشت را اضافه کنید و قهوه ای کنید

پس از طلایی شدن پیاز، گوشت تفت داده شده را اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید تا رنگ آن به خوبی تغییر کند. تفت دادن گوشت با پیاز طعم بهتری به گوشت می دهد.

مرحله 3: ادویه جات را اضافه کنید

بعد از تغییر رنگ گوشت، ادویه هایی مانند نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. ادویه ها را خوب تفت دهید تا طعم آنها به خوبی در غذا پخش شود.

مرحله 4: رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

بعد از سرخ شدن ادویه ها، یک یا دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و دو تا سه دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ و عطر رب گرفته و با مواد دیگر یکدست شود.

مرحله 5: آب را اضافه کنید و گوشت را بپزید

پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی، 4 تا 5 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و مخلوط را به جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت آرام آرام بپزد و نرم شود.

مرحله 6: کمپوت آلو را اضافه کنید

بعد از نیمی از زمان پخت، تفت دادن آلو خیس شده را اضافه کنید. آلو طعم ترش و شیرینی به خورش می دهد و بافت غذا را غنی می کند.

مرحله 7: کیوی را آماده کرده و اضافه کنید

در حالی که گوشت در حال پخت است، کیوی ها را پوست بگیرید و حلقه ای برش دهید. سپس کیوی ها را در تابه ای کوچک با کمی روغن به آرامی سرخ کنید. این کار از نرم شدن کیوی خورش جلوگیری می کند.

مرحله هشتم: کیوی و زعفران را به خورش اضافه کنید

در 15 دقیقه آخر پخت خورش، کیوی تفت داده شده و زعفران دم کرده را به خورش اضافه کنید. افزودن کیوی و زعفران در این زمان طعم و عطری تازه و مطبوع به خورش می دهد.

مرحله 9: طعم را تنظیم کنید و برای سرو آماده کنید

در پایان پخت خورش را میل کنید و در صورت لزوم مقدار نمک و فلفل را تنظیم کنید. سپس خورش را از روی حرارت بردارید و با برنج سفید سرو کنید.

مرحله 10: سرو کنید و لذت ببرید

بعد از آماده شدن، خورش کیوی را در ظرف مورد نظر بریزید و با تزیینات دلخواه مانند گشنیز تازه یا برگ نعناع تزئین کنید. حالا وقت آن است که از طعم بی نظیر و دلچسب خورش کیوی لذت ببرید.