طرز تهیه آب میوه

طرز تهیه سوپ میوه, سوپ میوه تبریز, سوپ میوه اردبیل, طرز تهیه سوپ خشکبار, سوپ میوه چیست, آش تبریز, سوپ میوه تبریز, سوپ میوه همدان, سوپ میوه ارومیه

برای تهیه سوپ میوه، لوبیا آب پز را با کوفته های کوچک سرخ شده، پیاز سرخ شده و ادویه جات، برنج و میوه های خشک خیس خورده را در قابلمه ای با آب کافی مخلوط کرده و می پزند تا قوام مناسب حاصل شود.

در آخر رشته آش را اضافه کرده و پس از خیس خوردن آش آماده سرو است. این سوپ را می توان با افزودن شکر شیرین و ترش کرد و با سبزیجات تازه سرو کرد.

سوپ میوه که در مناطقی مانند اردبیل، تبریز و همدان به عنوان پیش غذا یا حتی به عنوان غذای اصلی سرو می شود، ترکیبی خاص از طعم های متنوع و مطبوع است که در کنار ویژگی های منحصر به فرد خود، تجربه ای متفاوت از یک سوپ ایرانی را ارائه می دهد. . با ما بمان طرز تهیه آب میوه شناختن

یک مسئلهمقدار
آلبالو خشکه100 گرم
برگ زرد آلو100 گرم
برنجیک چهارم فنجان
آلو خورشتی100 گرم
گوشت چرخ کرده150 گرم
نخودنیم پیمانه
آلو برگانی100 گرم
لنزهایک فنجان
پیاز متوسط2 عدد
زردآلو قیسی100 گرم
گندم پوست کندهنیم پیمانه
نمک، فلفل و ادویه جاتکافی
سوپ ماکارونیبه مقدار لازم
لوبیاهای قرمزنیم پیمانه
تره فرنگی، جعفری، نعناع، ​​گشنیز، تره فرنگی و برگ چغندرنیم کیلو (اختیاری)

طرز تهیه آب میوه

مرحله 1: آماده کردن لوبیا

برای شروع درست کردن سوپ میوه، ابتدا باید حبوبات از جمله نخود، لوبیا قرمز، عدس و گندم پوست گرفته را از شب قبل در آب خیس کنید. این امر باعث می شود حبوبات نفخ خود را از دست بدهند و زمان پخت آن کوتاه شود. علاوه بر این، خیساندن حبوبات جذب مواد مغذی آنها را بهبود می بخشد و به هضم بهتر آنها کمک می کند.

مرحله 2: لوبیا را بپزید

حالا نخود و لوبیا قرمز خیس خورده را در قابلمه بریزید و با آب کافی روی اجاق بگذارید تا بجوشد. بعد از نیم ساعت که نخود و لوبیا نیم پز شد، عدس و گندم را اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن عدس و گندم در این زمان بسیار مهم است زیرا زمان پخت کمتری نسبت به نخود و لوبیا صرف می شود و در نتیجه از له شدن آنها جلوگیری می شود.

مرحله 3: آماده سازی مواد کوفته

در این مرحله یک پیاز کوچک را رنده کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس نمک، فلفل و ادویه دلخواه را اضافه کنید و خوب ورز دهید. از این مخلوط گوشت کوفته های گرد کوچکی تهیه کنید که در مراحل بعدی به سوپ اضافه می کنید.

مرحله 4: کوفته ها را سرخ کنید

کوفته های کوچک آماده شده را در تابه ای با کمی روغن داغ سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و ترد شوند. این کوفته های کوچک به سوپ بافت دلچسب و طعم تندتری می بخشد.

مرحله 5: پیاز و ادویه ها را تفت دهید

در حین سرخ شدن کوفته ها یک پیاز دیگر را نگینی خرد کنید و در قابلمه ای جداگانه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس ادویه و نمک را اضافه کرده و تفت دهید تا عطر ادویه ها ایجاد شود. این مخلوط پایه طعم دهنده آب میوه شما را تشکیل می دهد.

مرحله 6: برنج و میوه های خشک را اضافه کنید

برنج شسته شده را به همراه میوه های خشک از جمله آلو کمپوت، برگ زرد آلو، مربای زردآلو، آلبالو خشک و آلو برگانی به مخلوط پیاز و ادویه اضافه کنید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید برنج و میوه حدود 10 دقیقه بپزند.

مرحله 7: کوفته و لوبیا پخته شده را اضافه کنید

کوفته های سرخ شده را به همراه حبوبات پخته شده به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله تمام طعم ها و مواد تشکیل دهنده سوپ با هم ادغام می شوند. به آرامی هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط شوند.

مرحله 8: سبزیجات را اضافه کنید

اگر می خواهید سوپ شما حاوی سبزیجات باشد، اکنون تره، جعفری، نعناع، ​​گشنیز، تره فرنگی و برگ چغندر خرد شده را اضافه کنید. سبزیجات تازه طعم مطبوعی به سوپ می دهند و ارزش غذایی آن را افزایش می دهند.

مرحله 9: تنظیمات نهایی

در این زمان مقدار آب سوپ را بررسی کنید و در صورت لزوم مقداری آب اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ حداقل 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بجوشد تا همه طعم ها به خوبی مخلوط شوند و سوپ به غلظت دلخواه برسد.

مرحله 10: میوه های آماده را اضافه کنید

بعد از اینکه سوپ به غلظت دلخواه رسید و مواد کاملا مخلوط شدند، نوبت به اضافه کردن میوه های آماده می رسد. اگر از میوه های خشک استفاده می کنید، حتماً آن ها را چند دقیقه در آب خیس کنید تا نرم شوند. آلو و آلبالو را با هسته خلال کنید و میوه را به سوپ اضافه کنید. اگر به گوجه سبز دسترسی دارید، می توانید مقداری گوجه سبز به سوپ اضافه کنید تا طعم دلپذیری به آن اضافه شود.

مرحله 11: طعم ها را کنار هم بیاورید

بعد از اضافه کردن میوه، آن را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید سوپ کمی روی حرارت ملایم بماند تا طعم ها خوب با هم مخلوط شوند. لطفا توجه داشته باشید که میوه ها نباید زیاد پخته و له شوند. حفظ قوام میوه در سوپ باعث می شود تجربه غذاخوری متنوع تری داشته باشید.

مرحله 12: رشته ها را اضافه کنید

در نیم ساعت آخر پخت، رشته پلو را به اندازه مناسب بشکنید و به برنج اضافه کنید. این رشته ها باید آنقدر در سوپ بمانند تا نرم شوند اما از هم نریزند. افزودن رشته فرنگی به سوپ، بافت خوبی به آن می دهد و آن را به یک وعده غذایی کامل تبدیل می کند.

مرحله 13: چاشنی نهایی و سرو

بعد از اینکه رشته ها خوب پخته و نرم شدند، سوپ آماده سرو است. اگر می خواهید سوپ شما طعم ترش و شیرینی داشته باشد، می توانید در آخرین دقایق پخت 4 تا 5 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. این شکر اضافه شده طعم سوپ را متعادل می کند و آن را برای طیف وسیع تری از طعم ها مناسب می کند.

مرحله چهاردهم: ظرف را تزئین کرده و سرو کنید

سوپ را در ظرف های سرو بریزید و با تزئیناتی مانند برگ نعنا یا جعفری تزئین کنید. سوپ شما هم اکنون آماده است و تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی از غذاهای ایرانی را به شما و عزیزانتان ارائه می کند. نوش جان!

محتوای محبوب از اینترنت
  • 15 دامن زنگوله: انتخاب مناسب برای هر سلیقه
  • گلدان های شیشه ای رنگی مد هستند: روندهای جدید در طراحی داخلی
  • 15 مدل مانتو جلو باز جدید و خاص: بهترین انتخاب برای استایلی شیک و مدرن
  • مدل ناخن خاص و شیک با اشکال طلایی و بادامی دخترانه
  • عکس پروفایل آذر ماهی من + عکس پروفایل دختر آذر ماهی