کنترل خشم و عصبانیت با 10 ترفند

راه و روش های کنترل خشم و عصبانیت

کنترل خشم می تواند یکی از چالش برانگیزترین وظایف زندگی بسیاری از افراد باشد. با این وجود نکات بسیاری در زمینه کنترل خشم وجود دارد که هم ساده و هم کاربردی هستند. اگر آماده کنترل خشم خود هستید ، می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

 

راه های کنترل خشم و عصبانیت

خشم یک احساس طبیعی انسان است ، اما برخورد صحیح با آن واقعاً مهم است. خشم کنترل نشده و کنترل نشده می تواند به سلامتی و روابط اجتماعی فرد آسیب برساند و حتی در برخی موارد عواقب جبران ناپذیر و وحشتناکی را به همراه داشته باشد.

 

برای کنترل عصبانیت خود ، قبل از صحبت فکر کنید

در مواقعی که عصبانیت به اوج خود می رسد ، گفتن عبارات نادرست که بعدا فقط پشیمان می شوند ، واقعاً معمول است. با این حال ، باید چند دقیقه قبل از هر سخنرانی به خود اختصاص دهید و افکار خود را جمع کنید. این مکث به طرف مقابل این امکان را می دهد تا با خودشان همین کار را انجام دهد.

 

وقتی آرام شدید ، خشم خود را ابراز کنید

هنگامی که به آرامش رسیدید و توانستید به روشنی فکر کنید ، دلیل عصبانیت و ناامیدی خود را بیان کنید. خوب است کمی از این موضوع هیجان زده شوید ، اما هرگز نباید رویکردی مشاجره آمیز ، پرخاشگرانه یا خشونت آمیز داشته باشید. بنابراین ، بدون تلاش برای صدمه زدن یا کنترل شخص مقابل ، نگرانی ها و نیازهای خود را مستقیم و واضح بیان کنید.

کنترل خشم و عصبانیت با 10 ترفند

برای کنترل عصبانیت خود کمی ورزش کنید

یکی از مزایای فعالیت بدنی این است که می تواند استرس را کاهش دهد و همانطور که می دانید استرس یکی از عواملی است که در شکل گیری یا تشدید خشم نقش دارد. اگر احساس می کنید عصبانیت شما در حال افزایش است ، کمی قدم بزنید یا در فضای باز بدوید. هر فعالیت بدنی دیگری نیز می تواند همین تأثیر را داشته باشد.

 

برای کنترل عصبانیت خود ، زمانی را به استراحت اختصاص دهید

زمان استراحت فقط مخصوص کودکان نیست. بنابراین شما نیز می توانید در روزهای پر استرس و شلوغی از وقفه های کوتاه برای بازیابی تمرکز و آرامش استفاده کنید. این وقفه های کوتاه مدت به ظاهر ناچیز می تواند روحیه شما را بهبود بخشد و به شما امکان دهد راحت تر خشم یا مشکل خود را ارزیابی کنید.

راه حل های ممکن را شناسایی کنید

به جای تمرکز روی عواملی که بر خشم شما تأثیر می گذارند ، به دنبال راه حل مناسب باشید. آیا اتاق آشفته کودک شما واقعاً شما را دیوانه کرده است؟! پس این اتاق را به راحتی ببندید! شوهرت هر شب دیر وقت برای شام به خانه می آید؟! بنابراین شام را به تعویق بیندازید. به خود یادآوری کنید که عصبانیت چیزی را برطرف نمی کند و فقط اوضاع را بدتر می کند.

برای کنترل خشم و عصبانیت، جمله‌های خودتان را با «من» شروع کنید

برای جلوگیری از حالت عیب‌جویی یا تحقیر که هر دو باعث افزایش تنش می‌شوند، از فاعل «من» برای شروع جمله‌های خودتان و توصیف مشکلات کمک بگیرید. شما باید در این شرایط هم کاملا محترمانه و متشخص رفتار کنید. برای مثال، این دو جمله را با هم مقایسه کنید: «تو هیچ وقت در هیچ کدام از کارهای خانه کمک نمی‌کنی!»؛ «من ناراحت شدم، وقتی که تو میز شام را بدون کمک به من رها کردی و رفتی».

 

برای کنترل خشم و عصبانیت، کینه به دل نگیرید

بخشندگی، ابزار قدرتمندی در مناسبات انسانی است. اگر به خشم و احساسات منفی دیگر اجازه بدهید که احساسات مثبت را از بین ببرند،‌ رفته‌ رفته در بددلی و بی‌عدالتی غرق می‌شوید. اما اگر بتوانید دیگران را ببخشید، هم از موقعیت‌های آزاردهنده درس می‌گیرید و هم روابط اجتماعی خودتان را تقویت می‌کنید.

 

از طنز برای فاصله‌ گیری از تنش کمک بگیرید

جدی‌تر کردن اوضاع می‌تواند تنش بین طرفین را بدتر کند، ولی استفاده از طنز و شوخی برای مواجهه با اموری که باعث عصبانیت شما شده‌اند، تنش را کاهش می‌دهد و باعث آرامش‌تان می‌شود. البته شوخی و بذله‌گویی نباید به سخنان ریشخندآمیز و گزنده تبدیل شود، چون نتیجه معکوسی دارد و همه چیز را به هم می‌ریزد.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/anger6-anger-tricks.html

——————————.

راه و روش های کنترل خشم و عصبانیت به روش مانترا

روش های کنترل خشم به سبک مانترا کاملاً ساده هستند ، اما با استفاده و تأیید این روش ها در سراسر جهان ، تأثیر بسزایی خواهند داشت.

عصبانیت یکی از اصلی ترین واکنش های عاطفی ما است و گاهی اوقات علامت هشدار خوبی است که نشان می دهد همه چیز در زندگی ما خوب نیست.

در بعضی موارد ، احساس خشم “حق” شماست. خشم احساس عدالت و مسئولیت اجتماعی ما را کنترل می کند. این به ما کمک می کند تا یکدیگر را به مسئولیت پذیری ، رفتار انسانی و اخلاقی تر ، تحریک کنیم.

یافته های حاصل از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی ایالات متحده نشان می دهد که عصبانیت می تواند به اندازه انگیزه دادن افراد به داوطلب شدن به اندازه همدلی موثر باشد.

بیشتر در مورد پاسخ های خود فکر کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با عصبانیت واکنش نشان دهید و آیا این واکنش برای شما بهتر خواهد بود ، بنابراین برای کنترل خشم خود با ما همراه شوید.

خشم خود را چگونه کنترل کنیم

 راه های سریع کنترل خشم کدامند؟

راههای موثر کنترل خشم و عصبانیت به ترفندهای مانترا

علت را شناسایی کنید:

چه چیزی دکمه عصبانیت شما را فشار می دهد؟ به عنوان مثال ، وقتی خسته ، ناراحت هستید ، شبها یا شخصی که با شما بی ادب است خوب نخوابیده اید؟

این بازی شامل عوامل خارجی (دوست خشن) و عوامل داخلی (خود خسته شما) است. شما باید از این مشوق ها آگاه باشید تا درک کنید چه شرایطی شما را به کشوری عصبانی می فرستد.

این قدم اول مستلزم این است که تا حدی از آنچه اتفاق می افتد آگاه باشید و آنچه را که شما را تعطیل می کند شناسایی کنید.

یک مانترا پیدا کنید که برایتان کارساز باشد.

وقتی انگیزه خود را تشخیص دادید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به شکل منفی واکنش نشان دهید یا خیر ؛ اگر این کار را نکنید، باید یک جایگزین برای عصبانیتتان داشته باشید.

توسعه مانترا آرام شخصی تان به جایگزین کردن عصبانیت و منفی ها با چیزهای دیگر کمک خواهد کرد. ذهن شما روی چیزی مثبت تر متمرکز می شود و زمانی که آرام و راحت هستید، مانترا خود را تمرین کنید تا هر زمان که نیاز دارید، توجه خود را به آن معطوف کنید.

کنترل عصبانیت ناگهانی با راهکارهای فوق العاده

 کنترل سریع خشم و عصبانیت با روش مانترا

تجربیات خود را تغییر دهید.

همه فیلترهای دنیا متفاوت است. این فیلترها باید به شما بگویند که برای هر رویداد باید کدام فریم یا تفسیر را داشته باشید.

ممکن است بخواهید فریم های اطراف خود را فراموش کنید و متفاوت باشید. یادگیری نحوه تغییر “چارچوب” می تواند شکل کمک به تجربه را تغییر دهد.

شما می توانید یاد بگیرید که اهمیت موضوعاتی را که استرس ، عصبانیت یا ناراحتی دارند با دیدی متفاوت در یک ضربه جدید به حداقل برسانید.

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

مقابله با خشم

مراقب صحبت های منفی خود باشید:

همین تفکر منفی است که منجر به طغیان های بسیاری از خشم می شود. اغلب اوقات ، وقتی اتفاقی می افتد که شما را ناراحت کند ، ممکن است بعد از مدتی برای شما بد نباشد.

بیایید یک مثال ساده انتخاب کنیم. شما برای خرید مواد غذایی می روید و در پارکینگ فروشنده دیگری ناگهان وارد فضایی می شوید که انتخاب کرده اید.

چه بی ادبی! شما می خواهید به راننده چیزی بگویید ، اما به نظر می رسد که کمی ترسناک به نظر می رسند ، شما همیشه وقتی از این “بی عدالتی” عصبانی هستید ، این کار را ادامه می دهید.

اکنون حواس شما به هر آنچه می خواهید به این شخص بگویید پرت شده و فراموش می کنید بستنی مورد علاقه دخترتان را بخرید!

وقتی او را می بینید و به او می گویید ، گریه می کند و به شما می گوید شما چه پدر و مادر بدی هستید! شما یکی از اعضای خانواده را متهم می کنید که آمده و کار دیگری انجام داده است که شما را ناراحت می کند و اینجاست! عصبانیت فوران می کند.

اگر نظر خود را در پارکینگ تغییر دهید ، می توانید این چرخه را متوقف کنید. “من می توانم انتخاب دیگری انجام دهم. بله ، آزار دهنده است ، اما ارزش آن را ندارد که زندگی ام را خراب کنم.”

کنترل عصبانیت

 راههای ساده کنترل خشم

اجازه دهید دیروز بگذرد:

دیروز واقعاً تمام شد آنچه دیروز رخ داده است نباید امروز بر شما تأثیر بگذارد ، اگر به درد ، نفرت یا عصبانیت خود فکر کنید ، با گذشت هر روز احساس تلخ و شر بیشتری خواهید داشت.

آنچه انجام می دهید ، انجام می دهید ، آزادی ممکن است از نظر جسمی احساس خوبی نداشته باشد ، اما اگر این کار را نکنید ، فقط به خود آسیب می رسانید.

هرچه عصبانیت خود را در درون خود حفظ کنید ، بیشتر در شما نفوذ می کند. از خود بپرسید آیا این چیزی است که شما واقعاً به آن اهمیت می دهید و افراد مهمی که در زندگی خود می دانید ارزش آن را ندارند ، بنابراین زندگی خود را با گذشته تلف نکنید!

 چند راهکار عالی برای کنترل خشم

روش کنترل خشم و عصبانیت

تمرین تنفس عمیق :

به جای اینکه بگذارید عصبانیت از کنترل شما خارج شود ، عادت کنید که هر وقت احساس عصبانیت کردید ، بدن و ذهن خود را آرام کنید و روش های ساده تنفس را آرام کنید.

در اینجا آنچه باید انجام دهید هنگام عصبانیت است:

به آرامی نفس بکشید اما نفس عمیق بکشید تا پاسخ استرسی را که معمولاً همراه با خشم است ، خنثی کند.

یک کلمه یا عبارت اطمینان بخش را تکرار کنید که می تواند “آرام” ، “بی خیال” یا “من عصبانیت خود را کنترل می کنم” باشد.

عضلات خود را فشار داده و سپس آنها را رها کنید.

 روش فوق العاده کنترل خشم

راههای کنترل خشم و عصبانیت

از 1 تا 100 یا 100 تا 1 بشمارید:

شمارش معکوس می تواند شما را از ارگاسم جلوگیری کند. ذهن شما را از علت عصبانیت شما دور می کند و شما را به فکر چیز دیگری می اندازد.

شمارش همچنین باعث کاهش زمان خشم می شود که غالباً احساسات را کنترل می کند. حتی می توانید این کار را با تنفس آرام و عمیق انجام دهید که مثرتر است.

روی زمان حال تمرکز کنید:

هر وقت عصبانی شدید ، به عقب نگاه نکنید ؛ به این ترتیب ، ممکن است بتوانید شکایات گذشته را به جای تمرکز روی کاری که اکنون می توانید برای حل این مسئله انجام دهید ، به حال خود بیاورید.

 خشم و راههای مقابله با آن

کنترل خشم مانترا

ماهیچه های سخت را آرام کنید:

مورد دیگری که می تواند به شما در آرامش سریع کمک کند ، ماساژ ملایم نواحی کششی است که معمولاً شانه ها ، گردن و پوست سر است.

برای شانه ها ، فقط آنها را بچرخانید تا شل شوند. برای از بین بردن تنش در ایجاد یک ناحیه از گردن و سر ماساژ ساده برای بهبود گردش خون و در نتیجه آرامش ذهن شما.

گوش دادن به موسیقی:

گوش دادن به موسیقی می تواند اعصاب شکسته شما را آرام کرده و شما را آرام کند.این کار سازنده کار می کند ، به شما کمک می کند احساس خشم و ناامیدی را از بین ببرید.

با این راههای ساده خشم خود را کنترل کنید

تغییر وضعیت:

دور شدن از منبع خشم ، چه شخصی و چه شخصی ، یک مهارت کنترل خشم است که می توانید از آن برای آرام شدن استفاده کنید. برای این کار می توانید چشمان خود را ببندید و به مکانی آرام بروید. یا فقط حرکت کنید تا عصبانیت خود را بسوزانید.

منبع:
https://namnak.com/راههای-کنترل-سریع-خشم.p11198

 

حتما ببینید

آشنایی با گواهی سوء پیشینه و گرفتن آن

آشنایی با گواهی سوء پیشینه و گرفتن آن

مطمئناً شما برای کار یا سایر موارد مانند دریافت معرفی نامه رسمی ، قبلاً به …

6 نظر

  1. ما می خوایم اعصاب داشته باشیم ولی گرونیا اعصاب نمی داره برای ما

  2. به منم بقیه خیلی میگن سریع عصبی می شی تصمیم گرفتم اخلاقم رو درست کنم

  3. نکات کاربردی بود مرسی از شما و سایت خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *