طرز تهیه کوکی های رژیمی

طرز تهیه کوکی رژیمی، طرز تهیه کوکی رژیمی با جو، طرز تهیه شیرینی رژیمی با آب انگور، طرز تهیه شیرینی رژیمی با عسل، طرز تهیه بیسکویت رژیمی با کره بادام زمینی، طرز تهیه رژیمی شیرینی با شیره خرما, طرز تهیه شیرینی رژیمی با بلغور جو دوسر بدون موز, طرز تهیه شیرینی رژیمی با آرد جو, طرز تهیه شیرینی رژیمی بدون شکر

امروز همه ما به دنبال دستور العملی هستیم که هم سالم و هم لذت بخش باشد. “چگونه کوکی های رژیمی درست کنیم” توسط سایت آموزشی چیست؟، دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید. این دستور غذا با ترکیبی خلاقانه از مواد سالم و مغذی به شما یک میان وعده خوشمزه و سالم می دهد. کوکی هایی را تصور کنید که نه تنها می توانید بدون احساس گناه از آن لذت ببرید، بلکه بدن خود را با هر لقمه ای تغذیه کنید. با ما همراه باشید تا قدم به قدم این دستور پخت فوق العاده را یاد بگیرید.

برای تهیه کوکی های رژیمی ابتدا موز رسیده را با آب یا عسل مخلوط می کنیم سپس بلغور جو دوسر، گردوی خرد شده، کشمش، سفیده تخم مرغ، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را اضافه می کنیم. پس از مخلوط شدن همه مواد، اجازه دهید مخلوط کمی استراحت کند و سپس یک قاشق غذاخوری از آن را روی کاغذ روغنی پهن کنید و به مدت 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. در نهایت اجازه دهید کوکی ها قبل از سرو کاملا خنک شوند.

موادمقدار
موز رسیده1x
آبمیوه یا عسل2 قاشق غذاخوری
بلغور جو دوسر1 فنجان
گردو خرد شده (آجیل دلخواه)1/2 فنجان
پروتئین1x
کشمش یا کشمش1/2 فنجان
پودر کاکائو1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی های رژیمی

مرحله 1: آماده کردن موز

ابتدا موز رسیده را پوست بگیرید و در یک کاسه بزرگ له کنید. این بدان معناست که موز به عنوان یک چسب عمل می کند و سایر مواد را به خوبی به هم می چسباند. موز رسیده نیز شیرینی طبیعی را به کوکی ها اضافه می کند.

مرحله 2: شیرین کننده را اضافه کنید

2 قاشق غذاخوری آب یا عسل را به موز له شده اضافه کنید. این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. آب یا عسل نه تنها شیرینی می بخشد بلکه رطوبت مورد نیاز کوکی ها را نیز تامین می کند.

مرحله 3: جو را اضافه کنید

حالا یک فنجان بلغور جو دوسر را به مخلوط آب موز اضافه کنید. جو دوسر به دلیل بافتی که دارد، می تواند رطوبت را جذب کند و شکل کوکی ها را حفظ کند.

مرحله 4: آجیل و میوه های خشک را اضافه کنید

1/2 فنجان گردوی خرد شده و 1/2 فنجان کشمش یا مویز را به مخلوط اضافه کنید. این افزودنی ها به کوکی ها بافت و طعم دلپذیری می دهند.

مرحله 5: سفیده تخم مرغ را هم بزنید

یک عدد سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. سفیده تخم مرغ به عنوان یک عامل اتصال دهنده عمل می کند و به استحکام نهایی کوکی ها کمک می کند.

مرحله 6: کاکائو و بیکینگ پودر را اضافه کنید

یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و یک قاشق چای خوری جوش شیرین به مخلوط اضافه کنید. پودر کاکائو طعم مطبوع و رنگ جذابی به کلوچه ها می دهد در حالی که بکینگ پودر به خوبی پف کردن آنها را تضمین می کند.

مرحله 7: اجازه دهید مخلوط استراحت کند

پس از مخلوط شدن همه مواد، مخلوط را به مدت پنج دقیقه کنار بگذارید تا جو دوسر نرم شود و به مواد زمان دهید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله هشتم: در فر بپزید

فر را با دمای 120 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس یک قاشق از مخلوط را بردارید و روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید قرار دهید. فاصله مناسب بین کوکی ها را حفظ کنید تا در حین پخت به هم نچسبند.

مرحله 9: کوکی ها را خنک کنید

بعد از 40 دقیقه از پخت، شیرینی ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شوند. مهم این است که صبر کنید تا کوکی ها خنک شوند تا قوام آنها سفت شود و آماده سرو شوند. نوش جان ❤️