طرز تهیه پنیر و بادمجان

برای تهیه کشک بادمجان ها ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و برش بزنید و روی آن ها نمک بپاشید تا تلخی آن ها گرفته شود. بادمجان ها را بعد از آبکشی و فشار دادن آب اضافی آن ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

سپس پیاز و سیر را تفت می دهیم و بادمجان های له شده را اضافه می کنیم و با ادویه تفت می دهیم. مغز گردو و کشک را اضافه کرده و بعد از اینکه آب اضافی آن تبخیر شد، با نعناع داغ، پیاز داغ، سیر داغ و کشک تزئین کرده و سرو کنید.

کشک و بادمجان یکی از غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که طبق دستور العمل های مختلف تهیه می شود. دستور پخت سنتی را مرحله به مرحله تماشا کنید طرز تهیه پنیر و بادمجان با … ادامه دهید تو چی هستی با کسی بودن

عناصر مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان 4 قطعه بزرگ
یک پیاز 2 عدد وسط
کوارک 4 قاشق غذاخوری
گردو 2 قاشق غذاخوری
سیر 4 قرص
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه پنیر و بادمجان

مرحله 1: بادمجان ها را آماده کنید

آماده کردن کشک بادمجان مجلسی ابتدا بادمجان ها را پوست کنده، ورقه ای برش دهید و در سینی بچینید. سپس روی بادمجان ها کمی نمک بپاشید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند.

مرحله 2: تلخی را از بین ببرید و بادمجان ها را بشویید

این نه تنها تلخی بادمجان ها را از بین می برد، بلکه به این معنی است که روغن کمتری در هنگام سرخ کردن جذب می شود. بعد بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی بادمجان ها گرفته شود.

مرحله 3: بادمجان ها را سرخ کنید

در این زمان یک تابه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد از داغ شدن روغن بادمجان ها را به تابه اضافه می کنیم و دو طرف آن ها را خوب تفت می دهیم. سپس آنها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

  • طرز تهیه میرزا قاسمی رستوران های خوشمزه و مخصوصا پر سر و صدا گیلان را آموزش می دهیم

مرحله 4: پیاز و سیر را تفت دهید

حالا پیازها را ریز خرد کنید و با کمی روغن به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها طلایی شوند. سپس سیر را ریز خرد کرده و با پیاز داغ به مدت یک دقیقه تفت دهید.

مرحله 5: بادمجان ها را له کرده و تفت دهید

بادمجان ها را با گوشت کوب یا غذاساز کاملا له کنید و به تابه اضافه کنید سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و بادمجان های له شده را خوب تفت دهید تا آب اضافی تابه تبخیر شود.

مرحله 6: گردو و کشک را اضافه کنید

در این مرحله گردوی خرد شده را به همراه کشک به تابه اضافه می کنیم و همه چیز را خوب هم می زنیم تا غلظت یکنواختی به دست آید. اگر کشکی که استفاده می کنیم کمی سفت باشد می توانیم از نصف لیوان آب جوش هم استفاده کنیم.

  • طرز تهیه یتیمچه گوجه فرنگی بادمجان تهرانی آسان و سنتی

مرحله 7: آب اضافی را تبخیر کنید و نعنا داغ را اضافه کنید

در این مرحله درب تابه را می بندیم تا آب اضافی تابه تبخیر شود و کشک و بادمجان داخل روغن بریزد. در همین حین نعناع خشک را با کمی روغن به مدت یک دقیقه تفت دهید تا سرخ شود سپس به غذا اضافه کنید.

مرحله هشتم: کشک بادمجان را تزئین کرده و سرو کنید

بعد از اینکه کشک و بادمجان داخل روغن افتاد و دیگر آب در ماهیتابه نماند، غذا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به سلیقه خود با موادی مانند نعنا داغ، پیاز داغ، سیر داغ و کشک تزئین می کنیم و سرو می کنیم. آن را با نان داغ

نکاتی برای تهیه کوارک و بادمجان

برای طعم بهتر بادمجان مناسب را انتخاب کنید

بادمجان هایی که دانه های کمتری دارند معمولاً طعم شیرین تری دارند و بنابراین هنگام تهیه غذاهایی مانند کشک بادمجان نیازی به اقدامات اضافی برای از بین بردن تلخی ندارند. این نکته می تواند به بهبود کیفیت طعم و مزه غذا کمک کند و فرآیند تهیه را آسان کند. هنگام خرید بادمجان به دنبال انواعی با پوست صاف و براق و تعداد کمی دانه باشید.

  • نکات کشک بادمجان + رازهایی برای خوشمزه تر کردن کشک بادمجان

تکنیک مناسب برای برشته کردن نعناع خشک

نعناع خشک یکی از محبوب ترین مواد در آشپزی ایرانی است که باید با احتیاط تفت داده شود. فقط چند ثانیه طول می کشد تا نعناع در روغن داغ تغییر رنگ دهد و عطر خود را آزاد کند. مهم است که مراقب باشید زیرا نعناع خشک خیلی سریع می سوزد و سوختن می تواند طعم تلخی به غذا بدهد. استفاده صحیح از نعناع خشک می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به غذاها بیافزاید و تجربه لذت‌بخش‌تری از غذا خوردن را فراهم کند.

انتخاب روش خرد کردن بادمجان

روش خرد کردن بادمجان هنگام تهیه کشک بادمجان بسته به ذائقه شما قابل تغییر است. اگر ترجیح می‌دهید بافت بادمجان را در غذای خود احساس کنید، می‌توانید بادمجان را به جای چرخ کردن کامل با چرخ گوشت یا غذاساز، ریز خرد کنید. این روش به غذا قوام دلپذیرتر و حجیم‌تری می‌دهد و تضمین می‌کند که هر قسمت از بادمجان هنگام خوردن احساس شود.

مقدار نمک را از کشک بادمجان جدا کنید

برای حذف محتوای نمک از کشک بادمجان روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. بادمجان های سرخ شده را بدون نمک اضافه کنید، برای خنثی کردن شوری از نوشابه و آبلیمو استفاده کنید، هنگام پخت به کشک بادمجان سیب زمینی نصف شده اضافه کنید، از شکر استفاده کنید، خامه مخلوط شده با آب را به کشک بادمجان اضافه کنید و از یک تکه نان برای دم کشیدن کشک بادمجان استفاده کنید. تاثير گذار.

  • آموزش کامل حذف نمک کشک بادمجان بعد از پخت با روش های بسیار ساده

طرز تهیه کوارک و کدو حلوایی

برای تهیه کشک کدو حلوایی کرمانی ابتدا کدوها را پوست گرفته و خرد کنید و سپس در تابه ای با روغن سرخ کنید. پیاز و سپس سیر خرد شده را سرخ کنید و کدوها را به همراه ادویه ها به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا آب کدوها کشیده شود. می توانیم گوجه فرنگی خرد شده را هم اضافه کنیم. کدوها را له کنید و دوباره داخل ماهیتابه بریزید سپس گردو و پنیر خرد شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در آخر غذا را با پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ تزیین می کنیم و با نان تازه سرو می کنیم.

  • طرز تهیه کشک کدو حلوایی خوشمزه به سبک کرمانی را یاد بگیرید

طرز تهیه پنیر و بادمجان کبابی

برای تهیه کشک و بادمجان کبابی ابتدا بادمجان ها را کبابی کنید سپس پیازها را نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید و ادویه اضافه کنید. بادمجان های پوست گرفته را به تابه اضافه کنید و با پیاز داغ تفت دهید. در مرحله بعد گردوی خرد شده، کشک و آب را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. بعد از نیم ساعت پخت با حرارت ملایم غذا را سرو می کنیم و روی آن را با پنیر دلمه و پیاز داغ و گردو تزئین می کنیم.

پنیر کوتیج خانگی

برای تهیه کشک محلی خوشمزه ابتدا ماست ترش و آب را با هم مخلوط می کنیم و دوغ را آماده می کنیم و روی حرارت متوسط ​​می گذاریم تا بجوشد و خرد شود. دوغ خرد شده را در کیسه ای پنبه ای بریزید و بدون فشار دادن به مدت 8 تا 10 ساعت اجازه دهید آبکش شود.

سپس کشک نرم داخل کیسه را با کمی نمک مخلوط کرده و اگر خشک بود کمی آب اضافه کنید. کشک را به شکل دلخواه در می آوریم و در سبد توری قرار می دهیم تا خشک شود و هر از چند گاهی آن را برمی گردانیم. کشک خشک را می توان در ظروف در بسته نگهداری کرد و در انواع غذاها استفاده کرد.

  • طرز تهیه کشک محلی خوشمزه و خانگی به روش سنتی لرستان را بیاموزید

این مقاله چه میزان مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد امتیاز: 6

با تشکر برای اولین بررسی!