طرز تهیه غذاهای مرغ و سبزیجات

طرز تهیه غذاهای رژیمی مرغ و سبزیجات در یک فر ساده قفقازی o vh lvy sfcd hj

خوراک مرغ و سبزیجات یکی از غذاهای لذیذ بین المللی است که با مواد مختلف تهیه می شود آموزش آشپزی به صورت کامل و گام به گام طرز تهیه غذاهای مرغ و سبزیجات در ادامه با وب سایت چیست؟ با کسی بودن

برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ابتدا سبزیجات شامل سیب زمینی، هویج، فلفل، کدو سبز و قارچ را خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید تا نرم شود. مرغ را با ادویه سرخ کرده و بعد از پخت با سبزیجات مخلوط کنید. رب گوجه فرنگی را با آبلیمو تفت می دهیم و به مخلوط مرغ و سبزیجات اضافه می کنیم. بعد از طعم دادن نهایی غذا را سرو می کنیم.

عناصرمقدار مواد
سینه مرغ2 عدد کامل
فلفل های رنگی2 عدد
هویج1 قطعه بزرگ
قارچ200 گرم
کدو سبز1 قطعه
سیب زمینی2 عدد وسط
یک پیاز1 قطعه بزرگ
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش2 قاشق غذاخوری
روغن زیتونکافی
نمک و فلفل سیاهکافی
پودر آویشن و سیرکافی
تخم گشنیز و پودر گوجه فرنگیکافی

طرز تهیه غذاهای مرغ و سبزیجات

مرحله 1: سبزیجات را آماده کنید

با برش سبزیجات مانند سیب زمینی، هویج، فلفل، کدو سبز و قارچ به اندازه دلخواه شروع کنید. توجه داشته باشید که اندازه سبزیجات خرد شده بر زمان پخت آنها تأثیر می گذارد. هر سبزی را یکی یکی در تابه ای جداگانه با روغن زیتون سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و معطر شود.

مرحله 2: سبزیجات را مخلوط کنید

پس از سرخ شدن، تمام سبزیجات را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. این اجازه می دهد تا طعم ها به خوبی مخلوط شوند. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای جداگانه با کمی روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرحله 3: مرغ را آماده کنید

مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و با مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، تخم گشنیز و پودر گوجه فرنگی به تابه اضافه کنید. تکه های مرغ را خوب سرخ کنید تا رنگ آنها تغییر کند و عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله 4: مرغ را بپزید

پس از سرخ شدن مرغ با ادویه، درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید مرغ به آرامی در آب خودش با حرارت ملایم بپزد. با این کار مرغ نرم و آبدار می شود.

مرحله 5: سبزیجات را به مرغ اضافه کنید

بعد از اینکه مرغ خوب پخت، سبزیجات سرخ شده را اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یکنواخت از مرغ و سبزیجات ایجاد شود.

مرحله ششم: سس گوجه فرنگی را آماده کنید

در تابه ای جداگانه رب گوجه فرنگی را با کمی روغن زیتون تفت دهید تا رنگ آن روشن شود و عطر آن آزاد شود. سپس آب لیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس یکدستی به دست آید.

مرحله 7: سس را به مخلوط مرغ و سبزیجات اضافه کنید

سس گوجه فرنگی و آبلیمو را با مرغ و سبزیجات به ماهیتابه اضافه کنید. کل مخلوط را خوب هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با سایر مواد مخلوط شود.

مرحله 8: طعم دهنده نهایی

در این مرحله با افزودن نمک، فلفل و سایر ادویه های دلخواه به غذای خود طعم نهایی را بدهید. مواد را چند دقیقه دیگر هم بزنید تا طعم ها به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله 9: سرو کنید

مرغ و سبزیجات آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و داغ سرو کنید. این غذا را می‌توانید با برنج سفید یا نان تازه برای یک غذای کامل و سیر سرو کنید.